Wywiady

Trzy pytania do...

Środa, 17 października 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 10/152. Październik 2018
Trzy pytania do Joanny Kwiatkowskiej, Kierownik ds. Komunikacji w Kompanii Piwowarskiej kieruje Monika Kociubińska.
Rynek piwa to nie tylko wielkość produkcji i sprzedaży, ale także trendy. O jakich obecnie możemy mówić?

Od pewnego czasu rynkiem piwa rządzą dwa silne trendy. Pierwszy z nich to premiumizacja. Lata rozwoju piwnej kultury w naszym kraju zaowocowały zmianą upodobań konsumentów. Mimo że piwosze nadal chętnie sięgają po „jasne pełne”, jednocześnie rozglądają się za alternatywami dla swojego dotąd ulubionego gatunku. Eksperymentują z nowymi stylami, szukają piw, które smakują inaczej, ciekawie, warzonych z niestandardowymi dodatkami, w oparciu o tradycyjne receptury. Przede wszystkim mocno stawiają na jakość. Drugi z trendów, który silnie zaznacza swoją obecność na rynku, to zainteresowanie piwami nisko- i bezalkoholowymi. Idzie on w parze ze zmianą stylu życia. Chcemy zdrowo się odżywiać, dbamy o formę, poświęcamy czas na aktywność fizyczną. Jeśli sięgamy po piwo, robimy to, by cieszyć się jego smakiem, ale nie dlatego, że zawiera „procenty”.

Czy tej jesieni konsumenci będą mogli liczyć na nowe propozycje od Kompanii Piwowarskiej?

Nie chcielibyśmy zdradzać wszystkich naszych planów, ale możemy powiedzieć, że nie ustajemy w pracach nad poszerzeniem naszej oferty. Najnowszym tego efektem jest rynkowy debiut Captain Jack, piwa o smaku rumu. To pierwsze piwo o smaku mocnego alkoholu w naszym portfolio. Z ulubionego trunku piratów Captain Jack zaczerpnął aromaty rumowo-korzenne i zrównoważył je z rześkimi, cytrusowymi nutami. Jego wyrazisty smak sprawia, że jest interesującą alternatywą dla alkoholowych drinków. Będzie smakować tym, którzy lubią przełamywać rutynę i sięgać po to, co nieznane.

Jakie obecnie działania promocyjne prowadzicie?

W najbliższym czasie na silne wsparcie promocyjne może liczyć Captain Jack. Jego rynkowy debiut będzie wspierać kampania prowadzona w mediach tradycyjnych, działania w digitalu i social mediach. Nasza nowa marka pojawi się na muralach, a także w kinach w postaci spotów emitowanych przed seansami. Nadchodzące miesiące upłyną również pod znakiem nowej kampanii Tyskiego – „Przejdźmy na TY”. Marka będzie zachęcać w niej do skracania dystansu i nawiązywania znajomości z otaczającymi nas ludźmi. Moc łączenia drzemie w DNA Tyskiego, które jest najbardziej demokratycznym piwnym gatunkiem i wzorem polskiego lagera. To właśnie przy nim spotykają się i rozmawiają codziennie setki tysięcy Polaków. Kampania Tyskiego będzie szeroko widoczna w mediach zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych.


tagi: Joanna Kwiatkowska, Kompania Piwowarska kieruje,