Kategorie produktów

Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska

Wtorek, 02 października 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 09/151. Wrzesień 2018
Wiele firm coraz większą wagę przywiązuje do współpracy z lokalnymi społecznościami. To, co wzbudza największą ciekawość, to odpowiedź na pytanie, jaki jest cel zaangażowania w ten obszar aktywności. Właśnie na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Dlaczego Hochland współpracuje z lokalnymi społecznościami? W jakie obszary angażujecie się najchętniej?

Chcemy, aby lokalna społeczność była zadowolona z takiego sąsiada, jakim jest Hochland Polska – jeden z największych miejscowych pracodawców, zarówno w Kaźmierzu, jak i Węgrowie. Realizujemy wiele aktywności. Ruszyły projekty z obszaru wolontariatu, Hochland wspiera Klasy Patronackie, Uczelnie Wyższe. Udało się także wyposażyć pracownie komputerowe okolicznych szkół w dodatkowy sprzęt, odnowić szatnie i pomieszczenia w świetlicach. Dużą popularnością cieszyły się pikniki rodzinne Hochland, na których pojawili się pracownicy wraz z rodzinami, a także wiele innych inicjatyw.

Ostatnio zaangażowali się Państwo we współorganizowanie Święta Chleba i Sera, jaki był efekt?

Tegoroczne Święto Chleba i Sera było jedną z największych imprez zorganizowanych w Gminie Kaźmierz od wielu lat. Dwudniowy festyn przyciągnął niemal tysiąc uczestników, na których czekało na miejscu wiele atrakcji. Żniwa, dożynki oraz wieńce dożynkowe od zawsze pełniły znaczącą rolę, jednak w tradycyjnej formie są zjawiskiem zanikającym w krajobrazie polskim. Kaźmierskie Święto Chleba i Sera aktywizuje społeczność oraz przybliża unikalne zjawiska kulturowe. Podczas festynu odbyły się m.in. warsztaty kulinarne Hochland z szefem kuchni Ernestem Jagodzińskim. Ich tematem przewodnim było niebanalne gotowanie z serkami kremowymi. Zorganizowano też przestrzeń na wspólne grillowanie, przygotowanie Ser Dogów oraz konkurs sałatek dla dzieci – wszystko w ramach Strefy Barbeque Hochland Party. Kolejka chętnych ustawiała się do Strefy Świadomego Kierowcy Hochland, gdzie przygotowano naukę pierwszej pomocy, alkogogle, symulator wypadku i strefę koncentracji. Z kolei w Strefie Doradztwa Zawodowego Hochland psycholodzy prowadzili indywidulane konsultacje dla młodzieży i dorosłych. Kolejną atrakcją była Strefa Ekologii i Recyklingu Hochland, w której zaplanowano naukę recyklingu na wesoło poprzez rodzinne gry terenowe oraz zabawy dla dzieci. Dużym zainteresowaniem cieszył się także ogromny balon Almette, dzięki któremu można było podziwiać okolice malowniczego Kaźmierza z wysokości.

Jaki był cel akcji „Hochland Kids at Work”?

Ideą spotkania było pokazanie dzieciom miejsc pracy ich rodziców oraz dziadków, a przy okazji wspólna zabawa w miłej atmosferze. Każdy pracownik Hochland Polska mógł zostać bohaterem. Wystarczyło zabrać swoją pociechę do jednego z dwóch zakładów firmy. Pierwsze spotkanie odbyło się 21 sierpnia w Węgrowie, a drugie następnego dnia w Kaźmierzu. W agendzie zaplanowano m.in.: spotkanie z Prezesem Hochland Polska, kreatywne warsztaty, wizytę na produkcji, zwiedzanie biurowca oraz degustację pysznych serów Hochland podanych w wyjątkowy i apetyczny sposób. Na koniec każdy wyjątkowy gość otrzymał prawdziwy medal oraz zestaw małego serowara! W wydarzeniu wzięło udział niemal 200 dzieci z rodzin pracowników Hochland Polska!

Czy działanie na rzecz lokalnej społeczności to także troska o wspólne środowisko naturalne?

Obecnie Hochland opracowuje plan obniżenia oddziaływania na środowisko, na który składają się m.in. liczne inwestycje oraz działania zmierzające do podniesienia świadomości i racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych przez pracowników, partnerów handlowych, społeczność lokalną i konsumentów. Działania zrealizowane w ubiegłych latach pozwoliły m.in. na obniżenie zapylenia w sąsiedztwie zakładu produkcyjnego w Węgrowie. Dwie wieże suszarnicze proszkowni służące do odpylania powietrza wylotowego, zostały zastąpione jedną – o wyższej wydajności, wyposażoną w wysokosprawny filtr workowy. Dzięki inwestycji w instalację UNISHER’a, odzyskana woda jest teraz wykorzystywana do kotłów parowych i dalszych procesów produkcyjnych. Kolejna inwestycja pozwoliła na wstępne zagęszczenie serwatki, co skraca czas pracy wyparki i zmniejsza zużycie energii elektrycznej i cieplnej. Aktualnie największą inwestycją pro-środowiskową, o wartości ok. 3,5 mln euro, realizowaną przez Hochland Polska jest wymiana instalacji wyparnej do produkcji serwatki i mleka w proszku, w zakładzie w Węgrowie. Uruchomienie produkcji proszków z nowej instalacji planowane jest już w grudniu. Nowa wyparka zużywa dużo mniej pary technologicznej, dzięki czemu szacowana redukcja zużycia energii wyniesie 12 tysięcy MWh/rok. To oznacza zmniejszenie emisji CO2 o ok. 2 220 ton/rok! Dodatkową korzyścią będzie redukcja poziomu hałasu.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Jacek Wyrzykiewicz, Hochland Polska,