Wiadomości

Celem jest pozycja lidera w Europie Środkowo-Wschodniej w 2023 roku!

Poniedziałek, 17 września 2018
„Zawsze stawialiśmy sobie ambitne cele i to podejście się nie zmienia. W ciągu kolejnych 5 lat chcemy po raz kolejny podwoić nasze obroty, a tym samym wejść do grona firm o przychodach powyżej 1 mld zł i jednocześnie zostać liderem rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej” – deklaruje Artur Pielak, prezes firmy Velvet CARE.
We wrześniu 2018 roku mija 5 lat istnienia firmy Velvet CARE. Powstała ona w wyniku przejęcia firmy od spółki Kimberly Clark, która w 2013 roku wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Kapitał początkowy stanowiła marka Velvet, lider rynku papieru toaletowego i chusteczek higienicznych, papiernia w Kluczach, doświadczenie 280 pracowników oraz ambicje i determinacja 4 menedżerów, którzy wraz z funduszem Avallon II MBO postanowili powołać do życia nową firmę – Velvet CARE. To zaś oznaczało powołanie do życia nowych działów w firmie: logistyki, zakupów strategicznych, eksportu i marek własnych.
 

Ambitna strategia rozwoju nowej firmy
Odważne decyzje 2013 roku przekuto w sukces 2018 roku, dzięki ambitnej 3-etapowej strategii rozwoju. Pierwszy etap obejmujący lata 2013-2016 skupiał się na zbudowaniu mocnej pozycji rynkowej oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Trzonem firmy nadal była marka Velvet, ale postanowiono rozszerzyć działalność o nowe rynki: produktów na potrzeby marek własnych oraz eksport. Jednocześnie, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty kluczewskiej papierni, zainwestowano ponad 60 mln zł w nowoczesny park maszynowy, podwajając tym samym moce produkcyjne zakładu w Kluczach w obszarze przetwórstwa papieru. Zainstalowane zostały nowe linie produkcyjne, pozwalające produkować szeroki asortyment papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych w paczuszkach i karto-nikach oraz nowości – produkty nawilżane jak papier toaletowy nawilżany i chusteczki nawilżane oraz produkty z balsamem – papier toaletowy i chusteczki higieniczne. Są to wyroby o różnej grubości (2-,3-,4-warstwowe), miękkości i wytrzymałości. Są to zarówno produkty marki Velvet, jak i Velvet CARE Professional – nowej linii produktów dla klientów instytucjonalnych, oraz marki własne.

Kolejne etapy rozwoju rozpoczęły się wraz z ogłoszeniem w czerwcu 2016 roku decyzji o włączeniu zakładu produkcyjnego Velvet CARE w Kluczach do Krakowskiej Strefy Ekonomicznej. To był impuls do podjęcia ważnych decyzji inwestycyjnych o wartości ponad 200 mln zł. Postanowiono wybudować nowoczesne centrum dystrybucyjne wraz z nowym magazynem wyrobów gotowych oraz zbudować nową maszynę papierniczą. To największy i najbardziej kompleksowy projekt inwestycyjny w historii zakładu.

Druga inwestycja, budowa nowego magazynu wyrobów gotowych zakończyła się w marcu 2017 roku. To budynek o powierzchni 21.000 m2, mieszczący ponad 38.000 palet i umo-żliwiający załadunek i rozładunek na 16 stanowiskach. Centrum dystrybucyjne obsługuje zarówno klientów w Polsce, jak i w 18 krajach świata, dokąd wysyłane są produkty z Klucz. 

Jednak największa inwestycja miała miejsce w trzecim etapie wdrażania strategii. Jest nią nowa maszyna papiernicza, tzw. MP7, która została uruchomiona w marcu 2018 roku, w zaledwie 22 miesiące od podjęcia decyzji o jej zakupie. To jedna z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie, super wydajna, szybka, przyjazna dla środowiska a jednocześnie gwarantująca produkcję bibułki higienicznej o zróżnicowanych parametrach. Dzięki niej potrojono moce wytwórcze zakładu. Obecnie firma Velvet CARE posiada 2 maszyny papiernicze produkujące bibułkę higieniczną, z której następnie produkuje się dobrze już znany konsumentom papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki higieniczne. Koniecznym było również zbudowanie nowego magazynu – na potrzeby przechowywania tamborów bibułki higienicznej, które możemy składować w trzech warstwach do wysokości 8,1 metra.


Podwojenie skali działalności
Kiedy w sierpniu 2013 roku powstawała firma Velvet CARE, zakład produkcyjny w Kluczach dysponował 1 maszyną papierniczą produkującą bibułkę higieniczną, którą przetwarzano na papier toaletowy, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne na 5 liniach produkcyjnych. Firma zatrudniała 280 pracowników, w zakładzie w Kluczach oraz w biurze komercyjnym w Warszawie. Ponad 95 proc. obrotów firmy generowała sprzedaż produktów markowych.

Pięć lat później, firma Velvet CARE podwoiła skalę swojej działalności. Zakład produkcyjny w Kluczach to obecnie jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej. Bibułkę higieniczną o różnorodnej jakości i parametrach produkują 2 maszyny papiernicze o łącznej wydajności ponad 100.000 t rocznie, z czego nowa to majstersztyk współczesnej technologii.
Część przetwórcza zakładu obejmuje już 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również produktów nawilżanych czy produktów z balsamem.

Do dyspozycji firmy są dwa nowe magazyny: wyrobów gotowych i tamborów bibułki higienicznej. Obecnie firma zatrudnia już blisko 600 osób, dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, a wciąż rekrutuje nowe osoby. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.



Cele na kolejne 5 lat!
Firma Velvet CARE jest niezmiennie zarządzana przez zespół 4 menedżerów, którzy pokazali, że potrafią podejmować odważne decyzje i skutecznie je realizować. Po 5 latach, udziały w firmie sprzedał fundusz Avallon, a nowy właściciel - fundusz Abris wspiera ambitne plany zarządu.

Artur Pielak, prezes Velvet CARE deklaruje, że firma chce zdobyć pozycję lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i podwoić obroty, osiągając poziom 1 mld zł w ciągu najbliższych 5 lat.
Firma nadal będzie aktywnie działać na rynku produktów markowych i wzmacniać pozycję marki Velvet. Tak jak dotychczas, marka Velvet będzie pionierem i innowatorem kategorii papierowych wyrobów higienicznych. Warto dodać, że polski rynek klasycznego papieru toaletowego rośnie ok. 7 proc. rocznie, zaś papieru nawilżanego ok. 30 proc. rocznie. Polacy coraz chętniej sięgają po produktu wyższej jakości, ale i droższe - ten trend obserwowany jest od kilku lat.

Partnerska współpraca z sieciami handlowymi stale się rozwija, a firma Velvet CARE jest dostawcą produktów marek własnych, nie tylko na rynek polski, ale i do krajów ościennych. Od maja 2018 firma Velvet CARE ma nowego partnera w biznesie. To Fundusz Abris Capital Partners, a wraz z nim nowe ambicje i cele biznesowe. Realizacja planów podwojenia obrotów uwzględnia nie tylko wzrost organiczny, ale także dalsze inwestycje w efektywność i moce produkcyjne oraz plany ekspansji na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Firmie zależy na zbudowaniu sieci dystrybucyjnej w regionie, a to może oznaczać nowe akwizycje i przejęcia. 

tagi: Velvet CARE , Artur Pielak , prezes , fabryka , rozwój , Kimberly Clark , papier toaletowy , artykuły higieniczne , produkcja ,