Wiadomości

Rozmowa z Wojciechem Abramczykiem Wiceprezesem Zarządu ds. Handlu w firmie Polskie Młyny.

Piątek, 03 sierpnia 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 07/149. Lipiec 2018
O portfolio produktowym łączącym tradycję jak również innowacyjność oraz o rosnącym znaczeniu żywności ekologicznej rozmawiamy z Wojciechem Abramczykiem Wiceprezesem Zarządu ds. Handlu w firmie Polskie Młyny.
Wieloletnie doświadczenie pozwoliło Państwu na stworzenie szerokiej gamy produktów. W czym tkwi sekret wytwarzania produktów o wysokiej jakości jednocześnie odpowiadających na zapotrzebowanie klientów?

Marka Polskie Młyny czerpie doświadczenia z ponad 100-letniej tradycji. Najstarszy młyn, w Nakle, rozpoczął swoja działalność w 1904 roku. Ogromnym doświadczeniem i tradycją mogą pochwalić się również młyny w Szymanowie i Kluczborku. Jesteśmy jednym z wiodących producentów mąki i przetworów mącznych w Polsce. Większość naszej produkcji zużywana jest w przemyśle do produkcji pieczywa, ciast, słonych przekąsek, makaronów i wielu innych produktów, ale od lat dużą wagę przywiązujemy również do mąk paczkowanych. Dzięki naszemu doświadczeniu tworzymy produkty, które znajdują uznanie wśród konsumentów w naszym kraju, jak i poza jego granicami.

Proszę opowiedzieć o portfolio firmy. Które produkty mają już wysoką pozycję, nad którymi kategoriami będą Państwo jeszcze pracować?

 Sama mąka jest jednym z najstarszych produktów na świecie i wydawać by się mogło, że w temacie mąki niewiele już można zrobić. Szeroki asortyment wyrobów paczkowanych, jaki znajduje się w naszej ofercie, dowodzi jednak, że klienci cały czas oczekują czegoś nowego. W bogatej ofercie Polskich Młynów znaleźć można standardowe mąki takie jak: Mąka Szymanowska uniwersalna, tortowa, luksusowa, chlebowa, ale również kasze, mąki specjalistyczne, ekologiczne i coraz szerszą gamę produktów innowacyjnych i produktów bio.

Innowacyjne rozwiązania mają duże znaczenie w przypadku rynku spożywczego. Zostało to również potwierdzone w konkursie „Złoty Paragon Innowacja – Nagroda Konsumentów”, w którym konsumenci docenili innowacyjne opakowanie Mąki Szymanowskiej. Jak postrzegane są innowacje przez konsumentów Państwa produktów?

Mąka Szymanowska, obecna jest na polskim rynku od przeszło pół wieku. W tym czasie dzięki swojej wysokiej jakości i uniwersalności zdążyła przekonać do siebie miliony ludzi. Jednak nawet produkt o tak ugruntowanej pozycji na rynku potrzebuje ciągłego rozwoju. Dobitnym przykładem na to jest fakt, że w konkursie „Złoty Paragon Innowacja – Nagroda Konsumentów” konsumenci, szczególnie Ci młodzi, docenili innowacyjne opakowanie typu „doypack otwórz-zamknij” Mąki Szymanowskiej. Nagroda przyznana przez samych konsumentów jest dla nas wielkim wyróżnieniem, ale również zachętą do pracy nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą spełniać oczekiwania wszystkich klientów. Od przeszło dwóch lat w Polskich Młynach funkcjonuje Zespół Produkcji Innowacyjnej, który to, przy współpracy z Działem Badań i Rozwoju, zajmuje się tworzeniem produktów odpowiadających na zapotrzebowanie i oczekiwanie rynku. Wyroby, które polubili nasi konsumenci, to miedzy innymi: mieszanki do wypieku chlebów i ciast, zarodki pszenne, płatki owsiane i orkiszowe oraz mieszanki obiadowe bio.

Proszę opowiedzieć o trendach pojawiających się na rynku mąki. Jakie znaczenie mają obecnie produkty eko i bio?

W ostatnich latach coraz większego znaczenia nabiera rynek żywności ekologicznej. Szacuje się, że w roku 2018 wartość tego rynku w Polsce przekroczy miliard złotych, jednak na tle innych państw europejskich wciąż wypadamy blado. Produkty bio i ekologiczne szybko znajdują miejsce w codziennym jadłospisie Polaków, świadczy o tym rosnąca liczba wyspecjalizowanych placówek z żywnością ekologiczną, jak i stale zwiększająca się ilość i powierzchnia stoisk z tym asortymentem w sklepach ogólnospożywczych. Polskie Młyny wychodzą naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa i oferują zarówno mąki ekologiczne jak i szereg innych produktów bio, dla tych, którzy cenią sobie produkty najwyższej jakości, a jednocześnie chcą żyć zdrowo i w harmonii z naturą.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Wojciech Abramczyk, Polskie Młyny,