Kampanie i Promocje

Warka wspierała kibiców podczas mistrzostw

Wtorek, 24 lipca 2018
Przez kilkanaście tygodni Warka przeżywała wraz z kibicami najważniejszy piłkarski turniej czterolecia, rozdając miliony biało-czerwonych chust, które stały się modnym gadżetem wśród fanów.
Biało-czerwone chusty to jedna z nagród w trwającej do końca lipca loterii Warki. W ten sposób marka rozdaje ich aż 2 mln, a dodatkowo do wygrania są też 4 mln piw. Chusty pojawiały się także przed meczami reprezentacji w czterech polskich miastach. We Wrocławiu, Chorzowie, Poznaniu i Warszawie fani otrzymali blisko 100 tysięcy takich gadżetów, które można było zobaczyć na trybunach, wokół stadionu, a także na balkonach okolicznych mieszkań.

Same przygotowania do turnieju, specjalnie dla Warki, relacjonowała „Drużyna na 5”, złożona z twórców popularnego kanału YouTube „5 sposobów na” - Artura „Arcziego” Olszewskiego, Przemysława „Primosza” Śliwińskiego, Marcina „Klamer” Radziwonia, Tomasza „Abiego” Obary i Sebastiana „Sztaby” Bajona. Ekipa youtuberów przez ponad dwa miesiące przygotowywała kibiców na futbolowe emocje, a w trakcje turnieju wyruszyła do Moskwy i zdawała relację z podróży oraz meczu Polska – Senegal. W materiale, który ma już 2 mln wyświetleń pokazali jak stolica Rosji żyje mistrzostwami, rzucali wyzwania kibicom z innych krajów, a także z trybun wspierali „biało-czerwonych”. Związane z kibicowaniem materiały „Drużyny na 5” zanotowały już łącznie ponad 8 mln wyświetleń.   

– Tak ważna i widowiskowa impreza piłkarska zdarza się raz na cztery lata, tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tym piłkarskim święcie i wspierać fanów w dopingowaniu naszej drużyny. Rozdawane przez Warkę biało-czerwone chusty kibica współtworzyły niezwykłą atmosferę, a relacje naszej „Drużyny na 5” prosto z Rosji, pozwalały jeszcze lepiej poczuć klimat tego turnieju. Ogromna popularność tych materiałów pokazuje, że udało nam się przekazać emocje, które towarzyszyły meczom kadry – mówi Ewelina Kawnik kierownik marketingu marki Warka w Grupie Żywiec.

Elementem tegorocznej kampanii marki były też spoty telewizyjne z udziałem trenera Adam Nawałki, który odwiedzał Planetę Warka i przyglądał się przygotowaniom kibiców do najważniejszej piłkarskiej imprezy roku. Działaniom towarzyszyła również kampania spotowa oraz konkurs w stacji RMF FM. Warka zachęcała w niej do zakładania biało-czerwonych barw na mecze naszej drużyny.

Kreację komunikacji dla Warki przygotowała Agencja 2012. Planowaniem i zakupem mediów w ogólnopolskiej kampanii TV i VOD zajął się dom mediowy Starcom. Za działania w kanale digital i w social mediach odpowiada agencja The Digitals, a wsparcie PR zapewnia agencja ROOTS.



tagi: Warka, kibice, Biało-czerwone chusty, loteria,