Technika w handlu

Branża retail i IT, czyli jak sprawnie wznieść biznes na wyższy poziom?

Czwartek, 28 czerwca 2018
Informatyzacja branży retail to dziś nie tyle ekstrawagancja, co konieczność. Wdrożenie zaawansowanych technologii IT niewątpliwie stanowi inwestycję, która w krótkim czasie zacznie przynosić wymierne zyski. Żadne inne narzędzie nie daje bowiem tak dużej kontroli nad każdym z aspektów prowadzonego biznesu, pozwalając na precyzyjne monitorowanie, analizowanie, raportowanie i optymalizację procesów sprzedażowych. Wdrożenie systemu informatycznego powinno zostać poprzedzone szczegółowym audytem.
Umiejętny wybór rozwiązań dedykowanych przedsiębiorstwom z branży retail pozwoli nie tylko rozwiązać szereg bieżących problemów, ale i zapobiec ich pojawianiu się w przyszłości. W zgodzie z myślą „lepiej zapobiegać niż leczyć” warto rozważyć wdrożenie infrastruktury IT już dziś. Przyszłość nieodłącznie wiąże się bowiem z informatyzacją kluczowych aspektów biznesu, takich jak zarządzanie kapitałem ludzkim, organizacja czasu pracy, raportowanie działań, a także kontakt z hurtowniami i składanie zamówień. Stałym elementem codzienności są dziś smartfony i tablety, które pozwalają na koordynowanie zdalnie wielu procesów jednocześnie. Także w branży retail za pomocą tych innowacyjnych narzędzi zarządzanie przedsiębiorstwem może stać się o wiele prostsze i bardziej efektywne.

Zaawansowane technologie na miarę

Ważne, aby wybrany system informatyczny był jak najbardziej dopasowany do aktualnego stanu przedsiębiorstwa, w czym pomoże dokładne zbadanie potrzeb oraz stworzenie idealnie sprofilowanych rozwiązań. Kształt precyzyjnie zaprojektowanej infrastruktury IT definiują wnioski sporządzone na bazie materiału zebranego w czasie audytu przedwdrożeniowego. Dzięki niemu możliwe staje się bowiem dokładne określenie potrzeb przedsiębiorcy oraz zaproponowanie najbardziej funkcjonalnych dla danego modelu biznesowego narzędzi. – Pierwszym z etapów takiej kompleksowej oceny stanu zastanego jest przegląd dotychczas wykorzystywanych sprzętów, oprogramowania oraz systemów zabezpieczeń. To dzięki właściwemu określeniu punktu wyjściowego możliwe jest dopasowanie najefektywniejszych rozwiązań. Po przedstawieniu propozycji wybranych narzędzi następuje budżetowanie oraz określenie harmonogramu działań – wyjaśnia Bartłomiej Woźniak z firmy Itecom specjalizującej się w tworzeniu infrastruktury IT dla branży retail. Wdrożenie rozwiązań IT może wiązać się z unowocześnieniem innych aspektów sklepu, np. systemów zabezpieczeń, magazynowych oraz wykorzystania innowacyjnych urządzeń samoobsługowych, których funkcjonowanie także bazuje na systemach informatycznych.

Sklep zdalnie sterowany

Jakie są najważniejsze atuty wprowadzenia infrastruktury IT w sklepie? – Po pierwsze dzięki temu możliwe staje się skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem, monitorowanie wszelkich procesów, wzrost efektywności pracy oraz, co za tym idzie, rozwój firmy. Ponadto, w ddobie wprowadzonych niedawno zapisów dotyczących ochrony danych osobowych nie bez znaczenia pozostaje również fakt wzmocnienia bezpieczeństwa przechowywanych w firmie danych – wyjaśnia ekspert. Co najważniejsze, choć proces informatyzacji przedsiębiorstwa z branży retail może wydawać się bardzo skomplikowany i czasochłonny, powierzając realizację takiego zlecenia firmie zewnętrznej otrzymamy dodatkowo dostęp do serwisu i opieki pogwarancyjnej. Zaletą skorzystania z kompleksowej usługi wdrożenia infrastruktury IT jest również fachowe doradztwo, pozwalające mniejszym kosztem unowocześnić obecny system.

Większa kontrola nad procesami sprzedażowymi, zamówieniami oraz sprawniejsza komunikacja tak wewnętrzna, jak i z podmiotami zewnętrznymi generują jednocześnie bardzo dużą oszczędność czasu, który dziś jest wartością najcenniejszą. To właśnie umiejętnie zaprojektowany system uporządkuje fundamentalne procesy w biznesie, co bez wątpienia przełoży się na zysk.



tagi: Branża retail, IT, biznes,