Wywiady

Rozmowa z Wojciechem Jezierskim, Wiceprezesem ds. Handlu i Marketingu z OSM w Łowiczu

Wtorek, 26 czerwca 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 06/148. Czerwiec 2018
O sile marki i odświeżeniu wizerunku linii łowickie, wprowadzanych na rynek innowacjach i wyjątkowych produktach, a także trendach na rynku i planach na przyszłość – rozmawiamy z Wiceprezesem ds. Handlu i Marketingu Wojciechem Jezierskim z OSM w Łowiczu.
Łowicz to marka od dawna zakorzeniona w świadomości konsumentów. Teraz opakowania produktów zyskały nową szatę graficzną. Jaka była inspiracja przy ich projektowaniu i czy wszystkie pozycje z portfolio zostały odświeżone?

Marka „łowickie” od zawsze kojarzona była nie tylko z produktami mlecznymi, ale również z regionem z jakiego pochodzi mleko, czyli z Łowiczem i jego okolicami. Z dumą przyznajemy, że nasz region ma bogate tradycje folklorystyczne. Stroje łowickie, ludowe wycinanki, wzory, tkaniny – znane są na całym świecie. Konsumentom doskonale znana jest łowiczanka z naszego logo, która również była głównym motywem graficznym na opakowaniach naszych produktów. W 2017 roku podjęliśmy decyzję o odświeżeniu wizerunku marki. Bardzo istotne przy powstawaniu projektu było podkreślenie regionalności i polskiego pochodzenia łowickich produktów. Dlatego wciąż głównym motywem graficznym jest wzór przeniesiony z kolorowej łowickiej spódnicy. Łącznikiem z poprzednim designem jest niezmieniona czcionka w napisie „łowickie” oraz charakterystyczne logo z łowiczanką.  Kolory kontrastują z bielą w sposób, który podkreśla nowoczesność opakowania i wysoką jakość produktu.

Zmiany dotknęły również sam kształt opakowania i nakrętki, dzięki czemu produkty są bardziej funkcjonalne. Proszę opowiedzieć o tych zmianach.

Mleko łowickie, nasz flagowy produkt, jest teraz nalewane w inny format kartonu – kwadratowy w podstawie ze ściętym daszkiem na górze. W opinii konsumentów ten rodzaj opakowania jest bardziej ergonomiczny, lepiej się przechowuje i dopasowuje do półki w lodówce, jest wygodniejszy do trzymania, łatwiej się z niego nalewa. Dodatkowo nasz karton posiada innowacyjna zakrętkę, której w tej chwili nie ma żaden inny produkt na polskim rynku. Charakterystyczne skrzydełka pozwalają na lepsze uchwycenie zakrętki, szeroki otwór eliminuje efekt chlapania i pozwala na wylanie mleka do ostatniej kropli. Ciekawostką jest sposób otwierania, nazywany przez nas jednostopniowym. Zakrętkę wystarczy przekręcić i mleko jest już otwarte. Nie ma konieczności usuwania żadnych dodatkowych zabezpieczeń, zawleczek, folii. Mimo to mamy pewność, że produkt jest dobrze chroniony – mamy pierścień dookoła zakrętki i szczelną membranę. Oba te elementy są usuwane przy otwarciu.

W Waszym portfolio znajdują się produkty przeznaczone dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, m.in. mleko bez laktozy. Jak szeroka jest oferta tego typu produktów? Czy są one popularne wśród polskich konsumentów?

Produkty bez laktozy to kategoria, która od kilku lat niezmiennie rośnie. Warto pamiętać, że z wiekiem organizm ludzki wytwarza coraz mniej enzymu laktaza – odpowiedzialnego za rozkładanie cukru mlecznego laktozy – najwięcej jej mamy w układzie trawiennym w wieku niemowlęcym, później jej aktywność maleje. Bez działania laktazy cukier mleczny zalega w organizmie i wywołuje zgagę, nieprzyjemne dolegliwości żołądkowe. Nietolerancja laktozy może być wrodzona lub wtórna. Ta druga pojawia się po przejściu ostrej infekcji żołądka lub jelit. Częściej jednak mamy do czynienia z genetycznym brakiem enzymu laktaza w organizmie. Nie zaleca się jednak całkowitej rezygnacji z produktów mlecznych – powinny one być obecne w diecie, aby uzupełniać poziom wapnia. Jest to szczególnie ważne dla osób starszych. Na rynku są dostępne produkty bez laktozy jak mleko Łowickie o zawartości tłuszczu 1,5%, serki homogenizowane waniliowy i naturalny, jogurt typu greckiego i jogurt naturalny, masło. Mleko bez laktozy jest nieco słodsze niż normalne mleko i ma delikatnie ciemniejszy kolor. To dzięki działaniu laktazy, która rozkłada laktozę (zbudowaną z glukozy i galaktozy) na cukry proste. Mimo słodszego smaku kaloryczność produktu nie ulega zmianie.

A jakie są plany OSM w Łowiczu na najbliższy rok? Nowe produkty, kampanie, inwestycje?

Właśnie ruszamy z kampanią mleka łowickiego. Będziemy obecni do końca roku w telewizji oraz w internecie. Kampania obejmuje nie tylko emisje spotów, ale również takie aktywności jak lokowanie produktu, billboardy sponsorskie. Przewidujemy również intensywne działania w kanałach społecznościowych, współpracę z influencerami, wsparcie materiałami POS. Kampania jest skierowana do głównej grupy konsumentów naszego mleka, czyli do kobiet w wieku 25-50 lat. Spot wprowadza nas w świat trzech różnych bohaterek, które napotykają podczas codziennych sytuacji na coś niezwykłego. Czasem jest to miła niespodzianka, czasem miłe skojarzenie i wspomnienie, a czasem umiejętność dostrzegania piękna w ulotnych zjawiskach. Wszystkie te sytuacje łączy obecność łowickiego motywu pasków, dokładnie takiego jak na łowickim mleku. Codzienność nabiera barw, dzięki niezwykłemu mleku. I takie właśnie jest hasło kampanii: „Niezwykłe mleko. Twoje łowickie”.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Wojciech Jezierski, OSM w Łowiczu, wywiad,