Wiadomości

Browar Tenczynek znów dostępny na rynku

Wtorek, 29 maja 2018
Małopolski browar regionalny powraca, prezentując dwie kolekcje piw: Klasyczną oraz nowofalową Piw „P” jak Piwna Rewolucja. Tenczyński browar wznowił produkcję po przejęciu przez spółkę Manufaktura Piwa, Wódki i Wina.
Obecnie w swoim portfelu Browar Tenczynek oferuje 8 piwnych styli, skupionych w dwóch liniach produkcyjnych. Kolekcja Klasyczna to sztandarowe pozycje polskiego rynku browarniczego w najwyższej jakościowo odsłonie. Lager i Pils to gatunki znane każdemu konsumentowi, o najlepszych właściwościach, charakterystycznych dla tych stylów. Marcowe i Bock to piwa historycznie warzone w Tenczynku; bardziej złożone w smaku, wyróżniają się przy tym wysoką pijalnością (ang. drinkability). Kolekcję uzupełnia piwo Pszeniczne w niemieckim stylu Hefe-Weizen. Są to najbardziej klasyczne gatunki, uwarzone według Dobrych Praktyk Piwowarskich.

Piwa „P” jak Piwna Rewolucja to linia nowofalowa, warzona według autorskich receptur głównego piwowara Sebastiana Jabłońskiego. Utrzymując najwyższe standardy produkcji piwa, Browar poszukuje nowych smaków i aromatów w ramach nowo powstałych stylów. Obecnie na linię Piw „P” składają się 3 pozycje: IPA, Milk Stout oraz American Wheat.

Obok głównych kolekcji Browar planuje wypuszczanie na rynek tzw. piwnych sztosów. To limitowane edycje piw, leżakujących w beczkach po bourbonie, whisky czy winach. Beczki nadają dojrzewającym w nich piwom zupełnie nowych akcentów smakowych, sprawiając, że każda warka jest unikalna.

Browar Tenczynek dużą wagę przywiązuje do jakości swoich produktów. Piwo powstaje bez przyspieszania produkcji, w oparciu o tradycyjne receptury, przy użyciu najlepszych gatunkowo składników, pochodzących z wyselekcjonowanych źródeł. Warzenie odbywa się z wykorzystaniem najnowszych technologii, wdrożonych w trakcie modernizacji przeprowadzonej w 2014 roku. Zakład stosuje pracochłonne zacieranie dekokcyjne, które wpływa na pełnię i bogactwo smaku piwa, ale ze względu na czasochłonność procesu stosowane jest tylko przez mniejsze browary. Fermentacja odbywa się w otwartych kadziach, następnie piwo leżakuje w historycznych piwnicach Browaru.

Zadbano również o bezpieczne i estetyczne opakowanie produktów z Tenczynka. Bock i Marcowe są rozlewane  do ciemnych butelek, które najlepiej chronią piwo przed niepożądanymi czynnikami zewnętrznymi, a zamykane eleganckimi czarno-złotymi kapslami. Całość pakowana jest w kartony zaprojektowane tak, by wyróżniały się na sklepowej półce.

Na czele Browaru Tenczynek stanął Zbigniew Borowy, człowiek o niemal 30-letnim doświadczeniu w branży alkoholowej. Zaczynał od założenia spółki Ambra, działającej w segmencie win i win musujących. Następnie odpowiadał za produkcję legendarnej wódki Żołądkowej Gorzkiej z lubelskiego Polmosu. Głównym piwowarem Browaru jest Sebastian Jabłoński, z wykształcenia biotechnolog, z zamiłowania piwowar domowy. Posiada ogromną wiedzę i doświadczenie zdobyte w pracy przy piwach klasycznych i nowofalowych.

Sprzedaż i dystrybucja zostaną wsparte aktywnymi działaniami marketingowymi. Oprócz tradycyjnych środków, takich jak reklama outdoorowa czy materiały POS Browar planuje wzmożone działanie w mediach społecznościowych, jak również współpracę z blogerami i influencerami.

Zgodnie z zapowiedziami Browaru rok 2018 będzie obfitował również w premiery kolejnych linii produktowych, z których wiele będzie absolutnymi nowościami nie tylko na rodzimym rynku piwnym.



tagi: Browar Tenczynek, piwo, alkohole,