Wiadomości

Dino Polska z 41% wzrostem przychodów ze sprzedaży

Środa, 16 maja 2018
Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I kwartale 2018 r. otwartych zostało 25 nowych sklepów. Pierwszy kwartał 2018 r. to także okres zwiększonej liczby odwiedzin klientów i rosnącej wartości zakupów w sklepach Dino.
W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 1 286 mln zł i były o 375 mln zł (41,2%) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2018 r. 20,3%, podczas gdy w I kw. 2017 r. było to 12,6%. Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi.

W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I kwartale 2018 r. wyniosła 8,1% i była o 0,6 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2018 r. Grupa miała 800 sklepów, co oznacza 25 otwarć w okresie trzech miesięcy 2018 r. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26% r/r, do 305,4 tys. mkw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.

Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie budowane właśnie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Magazyn o powierzchni 45.000 mkw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób.

Z początkiem roku rozpoczęliśmy budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Jest to ważna dla nas inwestycja, która pomoże dotrzeć sklepom Dino do kolejnych miejscowości w zachodniej Polsce. Dziś nasza sieć liczy ponad 800 marketów. Dalszy wzrost skali działalności i obsługa rosnącej liczby sklepów wymaga kolejnych inwestycji. Stąd decyzja o budowie nowego magazynu zlokalizowanego na Dolnym Śląsku, który jest drugim po Wielkopolsce regionem pod względem liczby sklepów Dino – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne.

Dobra koniunktura na rynku pracy, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych wspierają cały sektor, jak i segment Dino – średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów.

Według NBP (prognozy na koniec marca 2018 r.), wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2% w 2018 r. r. oraz 3,8% w 2019 r. Komisja Europejska prognozuje wzrost  polskiej gospodarki na poziomie 4,3% w  2018 r. i 3,7% w 2019 r. Z raportu KE wynika, że głównym motorem wzrostu pozostanie konsumpcja prywatna.

2018 rok rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 roku pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.



tagi: Dino Polska, wyniki finansowe,