Łączne przychody DSG wzrosły w 2017 r. o 906 mln DKK do 58,8 mld DKK, a zyski przed potrąceniem odsetek i podatków (EBIT) wyniosły 2,472 mld DKK. Tymczasem w poprzednim roku EBIT wyniósł 2,164 mld DKK, a wskaźnik EBITDA był na poziomie 3,006 mld DKK.
Grupa zainwestowała łącznie w sklepy i infrastrukturę IT 1,454 mld DKK, co stanowi wzrost o 215 mln DKK w porównaniu z rokiem 2016. Dansk Supermarked Group kupiła ponadto 80 proc. udziałów w firmie Skagenfood A/S w Jutlandii Północnej, która zajmuje mocną pozycję na rynku gotowych dań pakowanych.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników w 2017 roku, udało nam się zwiększyć obroty zarówno za granicą, jak i w Danii – mówi Per Bank, dyrektor generalny Dansk Supermarked Group. - Co więcej, dla Netto był to najlepszy rok w historii, dzięki czemu zwiększyły się nasze zyski. Przystąpiliśmy do realizacji projektów strategicznych, które będą sprzyjać rozwojowi firmy w perspektywie długoterminowej.
Spośród zrealizowanych w zeszłym roku inicjatyw strategicznych, najbardziej wyróżnia się sfinansowanie przejęcia przez Salling Foundations pozostałych 19 proc. udziałów A.P. Moller-Maersk. Dansk Supermarked Group otworzyła też 50 nowych sklepów w samej Danii, w tym placówki przejęte po sieci Kiwi, która wycofała się z duńskiego rynku. W tym samym roku Dansk Supermarked Group nabyła też centrum handlowe Næstved StorCenter.
Inwestycje, które przynoszą zyski W 2017 roku Dansk Supermarked Group zainwestowała również w trwałą obniżkę ponad 2000 cen w sieci føtex, a Netto w Polsce, Niemczech, Szwecji i Danii testowało nowe koncepcje sklepowe. W 2017 r. zostały uruchomione nowe usługi na portalu wupti.com, który stał się platformą wspierającą duńskie sklepy internetowe i oferuje już 500 000 produktów. Kolejna usługa - BilkaToGo - umożliwia kupowanie żywności przez internet w modelu „zamów online – odbierz w sklepie”. Usługa BilkaToGo zostanie wprowadzona we wszystkich hipermarketach Bilka. Pomyślne wyniki sprzyjają kolejnym inwestycjom Dansk Supermarked Group w modernizację sklepów, lepszą obsługę klientów oraz wprowadzanie wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach, a także wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w sklepach stacjonarnych oraz w internetowych kanałach sprzedaży.
- W najbliższych latach planujemy dalej umacniać swoją pozycję w Danii, a także kontynuować rozwój w internecie i zwiększać tempo ekspansji w Szwecji oraz w Polsce – zapowiedział Per Bank, dyrektor generalny Dansk Supermarked Group.
Salling Foundations jest obecnie jedynym właścicielem Dansk Supermarked Group, dlatego też zyski grupy są przeznaczane tylko na dwa cele: inwestycje w firmę i działania CSR.
- Jako duńska firma należąca w 100 proc. do fundacji jesteśmy w pełni świadomi swojej odpowiedzialności społecznej i będziemy poszukiwać sposobności do podniesienia jakości życia naszych klientów, partnerów oraz społeczności – dodaje Per Bank.
Najważniejsze dane za lata 2012–2017 Dansk Supermarked Group | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
Łączne przychody | 58 805 | 57 899 | 57 474 | 57 156 | 56 941 | 55 702 |
EBITDA | 3006 | 3006 | 3136 | 3167 | 3134 | 2508 |
Zysk operacyjny (EBIT) | 2472 | 2164 | 2558 | 2430 | 2385 | 1661 |
Zyski przed opodatkowaniem | 2231 | 1763 | 2250 | 2349 | 2543 | 1988 |
Łączny zysk za rok | 1698 | 1322 | 1739 | 1819 | 1922 | 1400 |
Wskaźnik rentowności kapitału własnego | 35,1% | 17,3% | 22,9% | 11,8% | 8,2% | 6,2% |
Marża zysku | 4,2% | 3,7% | 4,5% | 4,3% | 4,2% | 3,0% |