Drogeria

Pranie proste jak wrzucenie kapsułki

Wtorek, 24 kwietnia 2018
W XXI wieku, kiedy cyfryzacja zagościła praktycznie w każdej dziedzinie życia, konsumenci wciąż zmagają się z codziennymi obowiązkami domowymi. W rankingu najmniej lubianych prac domowych, zdecydowanym liderem pozostaje prasowanie. Na liście znajdziemy również pranie, które mimo że nie należy do bardzo złożonych czynności, przez wielu konsumentów postrzegane jest jako mało przyjemne, pochłaniające czas, a nawet nudne. Chyba, że chodzi o użytkowników kapsułek Ariel 3-in-1 Pods, którzy znacznie rzadziej niż inni konsumenci uznają pranie za nielubianą czynność domową.
Na zlecenie Procter & Gamble, firma Bilendi przeprowadziła europejskie badanie konsumenckie*, którego celem było zgromadzenie spostrzeżeń respondentów w zakresie codziennych prac domowych. Według pozyskanych danych, najwięcej respondentów z Europy wskazało, że prasowanie (38%) i sprzątanie kuchni (35%) to najbardziej złożone obowiązki domowe, z jakimi musimy się mierzyć. Ankietowani stwierdzili, że prace te są czasochłonne i do ukończenia wymagają podjęcia wielu kroków.

Pranie oceniane jest przez Europejczyków jako zajęcie proste (89%), choć niezbyt przyjemne: blisko połowa uczestników badania zgodziła się, że robienie prania jest nudne i czasochłonne, zaś jedna osoba na trzy przyznała się do znaczącej niechęci do wykonywania tej czynności. Nadal, blisko 40% respondentów nie powierzyłoby tego zadania komukolwiek innemu, a 36% uczestników badania z Polski ma zaufanie w tej kwestii jedynie do partnera.  

Co więcej, 90% badanych podczas robienia prania ma różne obawy. Wśród nich można wymienić wątpliwości, czy plamy zostaną skutecznie usunięte (63%), czy kolory pozostaną intensywne (43%), czy też biel dalej będzie nieskazitelna (39%). Polscy respondenci jako główne obawy związane z praniem podają efektywne usuwanie plam (61%) oraz blaknięcie kolorów (51%).

Blisko połowa kobiet i 1/3 mężczyzn skupia swoją uwagę na dbaniu o nieskazitelność bieli, ale jeśli chodzi o czas poświęcany na pranie, to więcej mężczyzn (11%) przyznaje, że zajmowanie się tym zadaniem trwa zbyt długo – tą kwestią przejmuje się jedynie 6% kobiet. Choć większość konsumentów martwi się o to, że plamy nie zejdą w czasie prania, 70% z nich twierdzi, że już wcześniej zetknęło się z tym problemem przy okazji robienia przepierek.

Sytuacja diametralnie zmienia się, kiedy w kontekście prania mówimy o korzystaniu z kapsułek Ariel 3 w 1. Innowacje produktowe mogą zrewolucjonizować codzienne prace domowe, a tym samym sprawić, że staną się przyjemniejsze. Jako pionier w dziedzinie technologii i innowacji marka Ariel przoduje w tworzeniu nowych technologii, aby dostarczać konsumentom rozwiązania, które spełnią ich potrzeby dotyczące wygody i łatwości użytkowania produktu.

Wprowadzamy na rynek nową wersję kapsułek Ariel 3 w 1, które zostały otoczone udoskonaloną, szybko rozpuszczającą się folią. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, trzy składniki znajdujące się w oddzielnych komorach nie mieszają się do chwili uaktywnienia ich w praniu, aby zapewnić maksymalną moc piorącą – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Nowowprowadzony produkt marki Ariel to wyjątkowo skoncentrowany detergent, który nie tylko zapewnia doskonałą wydajność nawet w przypadku trudnych plam i zabrudzeń, ale również dzięki ulepszonym składnikom wybielającym, pomaga utrzymać jasny kolor, głęboko oczyszczają tkaniny i usuwa ślady brudu, zapewniając nienaganną czystość. Ariel sprawia, że życie staje się łatwiejsze, a jednocześnie zapewnia doskonałe rezultaty przy minimum wysiłku, co pozwala konsumentom poświęcać czas na to, co naprawdę jest dla nich ważne.

Niemal wszyscy (96%) konsumenci, którzy wypróbowali kapsułki Ariel 3 w 1 twierdzą, że to najprostszy i najprzyjemniejszy sposób na poradzenie sobie z praniem. Według badanych jest to rozwiązanie, dzięki któremu ubrania dalej będą wyglądać jak nowe (78%), kolory pozostaną intensywne (76%), a cały proces będzie przyjemny (92%) i prosty (93%).

Ponadto połowa respondentów korzystających z kapsułek Ariel 3 w 1 przyznaje, że nie musi się już więcej borykać z trudnym dozowaniem detergentu podczas robienia prania. Ponad 2/3 użytkowników kapsułek Ariel 3 w 1 rzadko kiedy miewa jakieś kłopoty w związku z praniem, a są wśród nich też tacy, którzy nigdy ich nie mają.

Badanie potwierdziło, że niechęć do prac domowych nie bierze się z powodu konkretnego zadania, tylko ze sposobu radzenia sobie z nim. Większość osób, które już korzystają z kapsułek Ariel 3 w 1 wskazała to rozwiązanie jako najlepszy wybór podczas rozwiązywania wszystkich problemów związanych z praniem wymienionych na liście. Wśród nich znalazło się dopilnowanie, by ubrania dalej wyglądały jak nowe, zachowanie intensywnych kolorów oraz sprawienie, by cały proces przebiegał łatwo i przyjemnie. Polscy konsumenci doceniają kapsułki do prania przede wszystkim ze względu na łatwość w dozowaniu (62%) oraz minimalizowanie ryzyka rozsypania lub rozlania detergentu (67%).

*Dane konsumenckie zostały zgromadzone za pośrednictwem ankiety przeprowadzonej on-line na próbie reprezentatywnej dla danego kraju. Badanie przeprowadzono wśród osób z grupy wiekowej 18-64 lat na 6 rynkach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Rumunia, Hiszpania i Polska). Ankieta została zlecona przez P&G Fabric Care na potrzeby marki Ariel oraz przeprowadzona przez firmę Bilendi w czerwcu 2017 roku.


UWAGA:
Środek piorący w formie kapsułek należy zawsze trzymać z dala od dzieci, przechowywać go w miejscach niedostępnych i znajdujących się poza ich zasięgiem oraz starannie zamykać opakowanie, aby uniknąć wypadków.



tagi: pranie , kapsułki , Procter & Gamble ,