Wiadomości

Wywiad z Moniką Czapską-Zych, Dyrektorem Zakładu Mleczarskiego „Laktopol-A” w Łosicach

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 04/146. Kwiecień 2018
O pozycji na rynku, celach firmy oraz flagowej marce Łosickie, opowiada Monika Czapska-Zych, Dyrektor Zakładu Mleczarskiego „Laktopol-A” w Łosicach.
Jaka jest obecnie pozycja firmy na rynku? Jakie plany do zrealizowania bądź wyzwania stoją przed Państwem w najbliższym czasie?

Zakłady Mleczarskie Laktopol-A są częścią Grupy Kapitałowej Laktopol-Polindus, Grupa przerabia miesięcznie ponad 60 mln litrów surowców płynnych takich jak mleko, śmietanka i serwatka, generując przychody na poziomie 1,8 mld zł rocznie. Jesteśmy jednym z największych producentów mleka i serwatki w proszku w Polsce, nasze produkty proszkowe znane są niemal na całym świecie. Od lat jesteśmy również producentem masła, miksów maślanych oraz margaryn. Zawsze stawialiśmy na jakość, jednak były to produkty typowe jakich wiele na półkach, dlatego też postanowiliśmy wzbogacić naszą ofertę i zaproponować konsumentom nowe produkty oraz nowe opakowania produktów, które już znają. Naszym celem jest bycie czołowym producentem masła, miksów i margaryn w Polsce.

Jakie produkty i marki znajdują się w portfolio firmy? Co wyróżnia je na rynku?

Dla wielu masło to po prostu masło. My jednak postanowiliśmy zmienić to podejście. Marka Łosickie to nie tylko masło czy miksy, ale również funkcjonalność produktów jakie posiadamy w naszej ofercie. Zaproponowaliśmy konsumentom Masło Łosickie dla dzieci o zawartości 82% tł. mlecznego wzbogacone witaminą „D”. Pewnie zastanawia się Pani dlaczego witaminą „D”, skoro naturalnie jest obecna w maśle. Masło łosickie dla dzieci, jak nazwa wskazuje, stworzone zostało dla najmłodszych ponieważ ich zapotrzebowanie na witaminę „D” jest znacznie większe niż osób dorosłych. W 100 gramach produktu zawartość tej witaminy jest czterokrotnie wyższa niż w zwykłym maśle. Masło z „łosiem”, bo tak potocznie jest nazywane przez najmłodszych, jest doskonałe dla prawidłowego rozwoju kości naszych dzieci.

Kolejnym produktem funkcjonalnym jest Masło Łosicke bez laktozy ekstra, dla osób nie tolerujących laktozy.
W naszej ofercie na szczególną uwagę zasługuje Margaryna Cardio Plus Łosickie, która zawiera tylko szlachetne oleje: kokosowy, rzepakowy i lniany. Dodatek oleju lnianego gwarantuje wyższą zawartością kwasów OMEGA 3, a te z kolei korzystnie wpływają na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. Cardio Plus jest przeznaczona dla osób dbających o linię oraz ceniących wyjątkowy smak oleju lnianego. Ciekawą propozycją dla wielbicieli tradycyjnego masła z ukwaszonej śmietanki jest Masło Łosickie Jogurtowe 60%, masło o obniżonej zawartości tłuszczu mlecznego, ale za to wzbogacone jogurtem. Idealne dla tych którzy chcą zmniejszyć ilość spożywanego tłuszczu i lubią poczuć nutę jogurtu, która nadaje niepowtarzalnym smak.

Proszę opowiedzieć więcej o flagowej marce.

Jak można już zauważyć marka Łosickie to produkty idealne dla każdej grupy wiekowej. Począwszy od najmłodszych, osób w średnim wieku dbających o zdrowy styl życia, aż po seniorów. Marka Łosickie to coś znacznie więcej niż nazwa, każdy produkt z logo Łosickie posiada wartość dodaną i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Celowym działaniem było, aby nawiązywała i kojarzyła się z miejscem, z którego pochodzą nasze produkty czyli Łosic, gdzie tradycja produkcji masła sięga lat 50-tych. Czerpiemy wielką radość z tworzenia nowych produktów, stąd nasza dewiza „Naturalnie i z uśmiechem”.

Jakie są trendy na rynku masła i jak w nie wpisuje się Laktopol?

Konkurowanie na rynku produktów do smarowania jest trudne, ponieważ jakość wszystkich produktów w swoich kategoriach jest wysoka. Postawiliśmy sobie za zadanie stworzyć pierwszą na rynku polskim linię produktów funkcjonalnych i pokazać, że produkty do smarowania mogą być nie tylko bazą naszej codziennej kanapki, ale grać w niej główną rolę.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska






tagi: Monika Czapska-Zych, Zakład Mleczarski, Laktopol-A,