Kategorie produktów

Przygotuj sklep na sezon lodowy

Czwartek, 22 marca 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 03/145. Marzec 2018
Lody familijne, impulsowe, desery lodowe – co producenci przygotowali na zbliżające się miesiące, czym zaskoczą konsumentów, które smaki będą modne i jakie innowacje pojawią się na rynku? Z pewnością będzie w czym wybierać.
Przeciętny Polak spożywa ponad 4 litry lodów rocznie. Choć daleko nam do Amerykanów czy Nowozelandczyków, którzy spożywają ponad 20 litrów rocznie, to tendencja jest wzrostowa. Polacy coraz bardziej przekonują się do spożywania lodów również podczas zimnych pór roku. Widać to po wzrastających wydatkach na tę kategorię. Według danych GUS przeciętny Polak przeznacza prawie 50 zł rocznie na zakup lodów. Jak wskazują statystyki z każdym rokiem ta suma rośnie o 1-2 zł. Według danych Euromonitor Internetional rynek lodów w Polsce w 2018 roku osiągnie wartość 1,82 mld zł.

To już czas, by przygotować zamrażarki na sezon lodowy, ale zanim to nastąpi warto zapoznać się z ofertą przygotowaną przez poszczególnych graczy na rynku.

Grycan – Lody od pokoleń

Z pewnością warto sięgnąć po Bestsellery Grycan, czyli 10 najlepiej rotujących wariantów.

W opakowaniach 500 ml są to klasycznie lody czekoladowe, waniliowe, truskawkowe i bakaliowe oraz Sorbet z mango i Sorbet z malin. W opakowaniach 900/1100 ml największą popularnością cieszą się lody bakaliowe, czekoladowe, waniliowe i tiramisu – wszystkie skomponowane na bazie najlepszych składników, z sosami i dodatkami. Wśród ciekawych propozycji znaleźć można także format 125 ml z dołączoną łyżeczką, dzięki czemu konsumenci mogą cieszyć się bestsellerowymi smakami również w plenerze. Siła i wyjątkowość wszystkich smaków lodów w ofercie Grycan tkwi w rzemieślniczych metodach produkcji i tradycyjnych recepturach przekazywanych z pokolenia na pokolenie.

PPL Koral

W sezonie lodowym 2018 PPL Koral zaprezentuje kolejny raz bardzo liczne nowości produktowe, zarówno pod marką Koral, jak i pod marką z segmentu premium, czyli Bracia Koral.

Totalnie nowej odsłony doczekały się lody na patyku z doskonale znanej linii Grand. Prócz zupełnie nowego projektu opakowań, który teraz jednoznacznie informuje o klasie premium tego produktu użyto najlepszej jakości prawdziwą czekoladę, wyborne orzechy oraz pyszny sos skomponowany w 100% z najlepszych polskich malin. Dostępne będą 3 kompozycje smakowe: Classic, Orzech oraz Panna Cotta. Jak zapowiada producent 2018 będzie rokiem lodów Grand i Grand Gold. Marka Grand Gold zaoferuje lody o smaku Mint oraz Orange. Z kolei Grand Gold SNACK to pozycja Coconut czyli lody kokosowe z sosem czekoladowym w mlecznej czekoladzie z wiórkami kokosowymi. Kolejna spektakularną nowością od firmy Koral będzie linia lodów familijnych premium – Lodowa Finezja. Do wyboru będzie 5 kompozycji smakowych, do których użyto najlepszej jakości puszystą śmietankę, soczyste polskie owoce oraz oryginalną czekoladę belgijską. Koral zaproponuje również nową linię lodów kawowych – Ice Coffee Cappuccino. Kolekcja lodowa marki Bracia Koral wzbogaci się o nową linię Smaki Dzieciństwa, czyli pierwsze na polskim rynku lody w słoiczkach o smaku „Sernik Mamusi” oraz „Krem Orzechowo-czekoladowy”. Ponadto nowością będą lody biszkoptowe z sosem truskawkowym i ciasteczkami o pojemności 900 ml, tiramisu i sorbet z jabłek w opakowaniach 450 ml oraz nowy rożek śmietankowy z wiśniami i sosem wiśniowym.

Unilever Polska

Na nadchodzący sezon 2018, Algida przygotowała nową, intensywną w smakach linię lodów – Big Milk Intense. Są to 3 warianty impulsowe (Choco, Fruit, Toffi) oraz 3 warianty familijne (Czekoladowe, Truskawkowe, Bakaliowe). Nowa linia wyróżnia się tym, że do przepysznych lodów ze świeżego mleka została wkręcona duża ilość dodatków, które konsumenci uwielbiają.

Impulsowe Big Milki Intense, to w zależności od wariantu, przepyszne lody połączone z sosami: czekoladowym, truskawkowym lub toffi, oblane wspaniałą, chrupiącą polewą.

Podobnie w przypadku wariantów familijnych. Przepyszne lody ze świeżego mleka zostały połączone z ulubionymi przez konsumentów dodatkami. I tak wariant czekoladowy zawiera w sobie aksamitny sos czekoladowy oraz kawałeczki czekolady. W wariancie truskawkowym znajduje się spora ilość sosu truskawkowego, a także duże kawałeczki truskawki. Wariant bakaliowy, to przepyszne lody ze świeżego mleka, połączone z dużą ilością bakalii i orzechów.

Algida wprowadza również nowość w ofercie lodów dla dzieci – Minion Bello! Są to nowe lody o smaku Bananowo-Waniliowym. Ukochani dziecięcy bohaterowie – Minionki, w nadchodzącym sezonie występować będą w lodówkach Algidy w formie loda wyciskanego.

Froneri

Firma Froneri przygotowała wiele nowości w ramach poszczególnych marek. Manhatan zaskoczy swoich fanów w sezonie 2018 aż czteroma nowymi smakami – Manhattan White Chocolate Pistachio i Chocolate Orange w pojemności 1,4 l oraz Manhattan Maple Walnuts Cocoa i Cofee Caramel w linii American Specialities 1 l. Ponadto klasyczne smaki lodów Manhattan – Vanilla Chocolate, Vanilla Strawberry, Cream Bluberry oraz Sunny Orange – pojawią się w nowych, pomniejszonych formatach 180 i 500 ml.

Z kolei Muuucia przeszła metamorfozę. Szereg wprowadzonych zmian począwszy od opakowań, poprzez dostosowania komunikacji oraz dodatkowe wsparcie w punkcie sprzedaży ma na celu zwiększenie rotacji i rozpoznawalności marki Muuucia. Muuucia pojawi się w polewie o smaku truskawki.

W tym sezonie linia litrowych lodów Zielonej Budki poszerzona została aż o 4 nowe smaki. Lody Tort Królewski to połączenie czekolady i lekkiej masy śmietankowej ze słodkim sosem wiśniowym. Lody Ciasto Rabarbarowe, to wyśmienite połączenie lodów o smaku maślanych ciasteczek z soczystym sorbetem z rabarbaru. Smak jest wspomnieniem słodkiego lata z dzieciństwa.

Lody Bezowe z Sosem z Malin to kremowa kompozycja lodów o smaku bezy, przekładanych sosem malinowym. Lody delikatne, rozpuszczające się w ustach, z nutką orzeźwiających malin, które tworzą idealne dopełnienie smakowe. Lody Pistacjowe – klasyka smaku. Delikatny, oryginalny smak zielonych orzechów i idealnie kremowa konsystencja.

Kaktus również przygotował kilka nowości. Jest to m.in. Kaktus o smaku grejpfruta i kakao oraz Kaktus Rożek Czarny, czyli lody cytrynowo-jagodowe z dodatkiem kultowej polewki, w innowacyjnym czarnym waflu. Kaktus kubeczek 130 ml to absolutny hit – ulubiony smak fanów Kaktusa został przeniesiony do kubeczka – lody cytrynowe z sorbetem truskawkowym oraz kawałkami kultowej polewki wewnątrz.

Kaktus cytrynowo-truskawkowy oraz cytrynowo-jagodowy pojawią się po raz pierwszy w kubku 500 ml. Kultowe lody w wyjątkowo stylowym, designerskim opakowaniu, które można kreatywnie wykorzystać po zjedzeniu. Kaktus czarny na patyku w multipacku to 9 pysznych lodów Kaktus o smaku cytrynowo-jagodowym. Do grona multipacków dołączyły też kultowe rożki Kaktus oraz Czarny rożek. 4 uwielbiane przez konsumentów lody spakowane w jednym kartoniku.

Princessa to ulubiony smak wafelka w formie lodowej na patyku. Princessa będzie dostępna o smaku kokosowym z sosem kakaowym, oblana białą czekoladą z dodatkiem chrupiących płatków ryżowych oraz o smaku orzecha laskowego z sosem orzechowo-czekoladowym, oblane mleczną czekoladą z dodatkiem chrupiących płatków ryżowych. Bogata receptura i wyjątkowa przyjemność jedzenia.

Kanapka Big Snack to połączenie smaków: śmietankowego, truskawkowego i czekoladowego w jednej duuużej kanapce lodowej.

Marka Zielona Budka zaprezentuje Happy Twist smak śmietanka-sorbet mango-marakuja, Karmeleon, czyli lody karmelowe w trzech kolorach oraz lody o smaku gumy balonowej na patyku.

Mars Polska

Marki Snickers®, Twix®, Mars® oraz Bounty® są dostępne w lodowej wersji. Najlepsze czekoladowe batony lodowe są zrobione z prawdziwego mleka i śmietany, nie zawierają żadnych konserwantów, sztucznych dodatków czy barwników. Jednak receptura to nie wszystko – również format jest wyjątkowy! Lody Mars sprzedawane są w czterech klasycznych smakach Snickers®, Twix®, Mars® czy Bounty® i można je znaleźć pojedynczo w gramaturach od 40 g – 48 g, jak również w multipakach (po 6 sztuk). W 2018 roku, oprócz podstawowych wersji produktu, firma Mars przygotowała dla konsumentów coś specjalnego; 2 edycje limitowane orzechowej marki Snickers® – Carmel (Snickers® z dodatkiem karmelu) i White (Snickers® w białej czekoladzie). Nowy segment, nowa forma, ten sam dobrze znany smak – to właśnie cechuje batony lodowe firmy Mars.

Kilargo

Marka Augusto wyróżnia się w formacie lodów impulsowych dla dzieci. Po udanym sezonie 2017, firma zdecydowała się na poszerzenie rodziny Gucio o kolejny, wyjątkowy smak. Nowy produkt to ulubione połączenie dziecięcych smaków, czyli słodkiej truskawki z kwaśną cytryną, a to wszystko oblane polewą o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem. To nowy Gucio wodny „Boom”. Poza produktami Gucio, również pozostałe marki Augusto skierowane dla dzieci jak: Ice Monster, Ice Rainbow, Kerli czy Kakadu, nieustannie cieszą się bardzo dużą sympatią wśród młodych lodożerców.

Firma dostrzega także inne silne trendy panujące na polskim rynku, dostosowując do nich swoją ofertę. Obserwując bardzo dynamicznie wzrastającą sprzedaż lodów w trójwarstwowej polewie, Augusto zdecydowało się także na powiększenie lodów z rodziny Augusto Gulliver Trio. Obok Augusto Gullivera Trio Caramel, w 2018 roku pojawią się lody: Augusto Gulliver Trio Raspberry oraz Augusto Gulliver Trio Chocolate.

Tak wygląda oferta na zbliżający się sezon. To najlepszy czas, by przygotować sklepową zamrażarkę. Na pewno nie należy zapomnieć o nowościach, ciekawych smakach i innowacyjnych opakowaniach, które z pewnością zwrócą na siebie uwagę klientów.

Monika Kociubińska


tagi: lody, sprzedaż, konsument,