Z rynku FMCG

Śliwka Kalifornijska coraz lepsza w oczach Polaków

Piątek, 09 marca 2018
Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 r. wynika, że ankietowani coraz bardziej doceniają jakość premium suszonej śliwki z Kalifornii. Wzrasta też pozytywny sposób postrzegania śliwki kalifornijskiej jako owocu o lepszym smaku i dobrej jakości, w stosunku do ceny.
Suszona śliwka z Kalifornii słynie ze swojej wysokiej jakości. Jak pokazują badania z 2017 roku, w oczach ankietowanych Polaków obraz ten się potwierdza, a co więcej, od 2014 roku systematycznie zyskuje na znaczeniu.

Śliwka kalifornijska w oczach Polaków

W odpowiedzi na pytanie, jak postrzegana jest śliwka kalifornijska, wysoką ocenę otrzymało właśnie kryterium lepszej jakości. Tu zaobserwowano największą zmianę w nastawieniu. Ankietowani, wskazując na skali od 1 do 10, gdzie 1 to całkowicie się nie zgadzam, a 10 zgadzam się w zupełności, przyznali temu wskaźnikowi średnio 6.63 punktu. Widać tu wyraźny wzrost, w stosunku do 2014 roku, gdzie przeciętna wartość wynosiła 6.27. Podobny skok w percepcji tego suszonego owocu pojawił się przy ocenie wysokiej jakości w odniesieniu do ceny – średnia ocena w 2017 roku to 6.40, a w 2014 roku 6.22. W opinii ankietowanych śliwka kalifornijska jest także coraz bardziej doceniana pod względem lepszego smaku. Tu suszony owoc uzyskał średnią 6.62 w 2017 roku, w stosunku do 6.33 w 2014 roku.



tagi: Śliwka Kalifornijska, California Prune Board,