Z rynku FMCG

Rosnący udział diet pudełkowych w rynku e-commerce. Maczfit podsumowuje 2017 rok

Czwartek, 22 lutego 2018
Rynek tzw. diety pudełkowej ma coraz większy udział w segmencie ecommerce. Jeden z największych graczy na polskim rynku, firma Maczfit w 2017 roku zanotowała ok 40 mln zł przychodów i liczy na 50 % wzrost w roku bieżącym.
W przeciągu 12 miesięcy przychody Maczfit wzrosły aż czterokrotnie. Rok 2017 firma  zakończyła z przychodem ok 40 mln zł, przy inwestycji ok. 8 mln zł na wejście do 8 nowych województw.

Smak sukcesu osiągnięty pracą organiczną

Maczfit to jedna z nielicznych firm oferujących catering dietetyczny na terenie całego kraju. Twórcą marki jest Maciej Lubiak, sportowiec i właściciel warszawskich restauracji Milanovo.

Nad odpowiednim przygotowaniem i dostawą 17 rodzajów programów dietetycznych czuwa sztab ekspertów. Maczfit opracowuje nie tylko autorskie menu, ale ma również własny system technologiczny, zarządzania i logistykę. Obecnie firma jest w trakcie przeprowadzki do nowego, znacznie większego zakładu produkcyjnego, w związku z czym modernizuje również system obsługi klienta.

- Szacunki mówią, że biznes dostaw cateringu dietetycznego w Polsce ma osiągnąć szczyt wzrostu w 2025 roku. Obok inwestycji wciąż pracujemy nad tym, by klienci traktowali naszą usługę jako normalną część trybu dnia, a nie jako coś luksusowego. Póki co rozwijamy się samodzielnie i organicznie. Mam zapytania od branży private equity, ale na rynku krajowym dajemy sobie radę, biznes już sam się finansuje. Kapitał zagraniczny z kolei proponuje projekt wyjścia poza Polskę np. do krajów niemiecko i anglojęzycznych. Widzę tu potencjał, ale to przyszłość. Obecnie nadal budujemy profesjonalny know - how tego biznesu w Polsce - powiedział Maciej Lubiak, prezes zarządu Maczfit sp. z o.o.

Zdrowy styl życia

To już nie kolejna, chwilowa moda, a styl życia. Polacy chcą jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo. Liczne obowiązki i coraz mniej wolnego czasu sprawiły, że chętnie sięgamy po gotowe, zdrowe, całodzienne zestawy posiłków. Po tzw. dietę pudełkową chętniej sięgają kobiety, które stanowią 60-70% wszystkich klientów Maczfit.

Na tę chwilę Maczfit dostarcza na terenie całego kraju około milion gotowych zestawów rocznie. Całodzienne, 5-daniowe menu to średni koszt 60 zł. Firma jako jedna z pierwszych wprowadziła usługę w systemie „day by day”, czyli dziś zamawiasz – jutro Twój zestaw jest już pod drzwiami mieszkania.

- W ubiegłym roku na wejście do 8 województw wydaliśmy ok. 8 mln zł. Dochody z Warszawy zainwestowaliśmy w ekspansję w Polsce. Było warto ponieważ w konsekwencji  na terenie kraju udało nam się osiągnąć obroty na poziomie obrotu w stolicy. Teraz przychody rozkładają się na poziomie 50% w Warszawie i 50% dla reszty kraju. 90% naszych tras logistycznych jest rentownych po półtora roku. Sądzę, że z taką obecnością jesteśmy krajowym liderem rynku cateringu dietetycznego i diet funkcjonalnych - powiedział Maciej Lubiak, prezes zarządu Maczfit sp. z o.o.



tagi: dieta pudełkowa , rynek , e-commerce , Maczfit ,