Wiadomości

Mlekovita pobiła własny rekord!

Wtorek, 13 lutego 2018
Wyniki w eksporcie najwyższe w 90-letniej historii firmy
MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1 – największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów  oraz  asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Celem działalności firmy jest osiągnięcie statusu firmy globalnej. 
 
Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 r.  rekordową  wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.
 
Początki działalności eksportowej firmy MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat. Wtedy  to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na  tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty w liczbie ponad 1000 dostępne w jej ofercie detalicznej. 
Pomimo trudności wynikających  z licznych barier,  tj. przede wszystkim wpływu kursów euro i dolara na koniunkturę na świecie, ograniczeń w dostępie do rynków zewnętrznych (np. embargo  rosyjskie), utrudnień wynikających z międzynarodowych przepisów prawych oraz  braku gwarancji bezpieczeństwa handlowego zawieranych transakcji (istnieją rynki, na których transakcje nie są ubezpieczane nawet przez największe światowe firmy ubezpieczeni owe czy banki), MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach  międzynarodowych.  
 
Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez Prezesa Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który  bazując na  szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza  MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki.
 
Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi  rynkami. 
Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz  najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny. MLEKOVITA w 2017 roku sprzedała na rynku niemieckim m.in.: 
ok. 2 905 ton serów twardych dojrzewających, 
20 615 658 l mleka UHT,
2 620 ton proszków mlecznych,
175 ton masła. 
 
Kontrahenci ze strony naszych zachodnich sąsiadów doceniają produkty MLEKOVITY za wyjątkowy smak i najwyższą jakość, a firmę za najwyższej klasy obsługę i szybkie wdrażanie produktów dostosowanych do specyfiki rynku niemieckiego. Jako jedyna firma na rynku polskim MLEKOVITA prowadzi bezpośrednią obsługę  detalicznych klientów niemieckich przez własne oddziały zlokalizowane w Kościanie, Wolsztynie i Pyrzycach. 
 
Produkty MLEKOVITY cenione są  przez zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze  i  bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym.  Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez MLEKOVITĘ są polską dumą narodową, gdyż prezentują i promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków. 

tagi: mlekovita, eksport, kongres,