Kategorie produktów

Zarabiaj na marce. Zwiększaj zyski z Vobro.

Poniedziałek, 12 lutego 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 02/144. Luty 2018
Stała współpraca i podtrzymywanie dobrych kontaktów zapewniają wiele korzyści. (Robert Zamiela Kierownik Regionalny Vobro, Witold Stefański Przedstawiciel Handlowy Vobro, Piotr Wiktorowicz Kierownik sklepu Top Market w Otwocku).
Marka Vobro oferuje szeroką gamę słodyczy czekoladowych, które znane są Polakom od lat. Praliny i bomboniery Frutti di Mare, PrimaVera, Cherry Pasion, Advocate, Dolce Rosa czy Cherry Roses to tylko niektóre z oferowanych produktów tego producenta. Vobro posiada dodatkowo w portfolio cukierki zarówno paczkowane jak i na wagę, ciastka, batoniki, jak również galaretki nadziewane. Wieloletnie tradycje i niezmienna wysoka jakość oraz przystępne ceny i dopasowanie oferty na każdą okazję sprawiają, że marka jest bardzo popularna wśród konsumentów. Co zapewni większe obroty marką? Jakie działania oferuje producent?
Słodycze czekoladowe stanowią jedną z kluczowych kategorii w każdym sklepie spożywczym, dlatego ważne jest to, jak wygląda półka oferująca dane produkty. Odpowiednie zarządzanie kategorią pozwala na dużo lepsze wykorzystanie jej potencjału. Dlatego Vobro wspiera swoją markę w sklepach dzięki obecności przedstawicieli. W regionie mazowieckim produkty Vobro stale są nadzorowane na półkach sklepowych przez Witolda Stefańskiego, Przedstawiciela Handlowego, a nad wszystkim czuwa Kierownik Regionalny Robert Zamiela. Wspólnie pracują nad kategorią, m.in. w sklepach Top Market w Otwocku i Karczewie, zapewniając lepszą rotację i większe zyski.

Właściwa ekspozycja

W Top Markecie w Otwocku przy ulicy Żeromskiego 19 produkty Vobro są licznie reprezentowane na regale z wyrobami czekoladowymi. „Bombonierki powinny być ustawione w sekcjach gdzie są produkty z tej samej kategorii innych firm. Dodatkowo powinny być zblokowane, czyli bombonierki Vobro są posegregowane kategoriami asortymentu producenta, żeby klient mógł sobie wybrać odpowiedni produkt z danego segmentu” – wyjaśnia Robert Zamiela.

„Mamy również batony, które w sklepie są eksponowane w strefie przykasowej, by klient stojąc w kolejce do kasy mógł sięgnąć po nie pod wpływem impulsu. Niski punkt cenowy, w granicach 1 zł, to nasza strategia dla wrażliwych cenowo klientów, którzy mają chęć na coś słodkiego, a przy tym nie chcą dużo wydać” – informuje przedstawiciel handlowy. Cukierki Vobro są dostępne również w wersji luzowej, w sklepie Top Market znajdują się w przeszklonej gablocie przy kasie.

Z kolei w sklepie Top Market w Karczewie przy ulicy Andersa 25 główna kategoria, czyli praliny i bomboniery, ułożone są na najwyższej półce regału z wyrobami czekoladowymi. Oprócz większych formatów w tej placówce są dostępne praliny nieformalne Vobro Frutti di Mare oraz Frutti di Mare Crunchy. Dodatkową ekspozycję cukierków luzowych stanowi kosz z cukierkami ustawiony w pobliżu kasy. Jest to dodatkowa wystawka wzmacniająca sprzedaż” – wyjaśnia pan Witold.

Wzmocnienie sprzedaży

Vobro aktywnie wspiera detalistów w sprzedaży produktów dzięki licznym promocjom konsumenckim, wprowadzaniu nowości, dodatkowym ekspozytorom czy oferowaniu niższych cen. „Ostatnim hitem sprzedażowym jest ekspozytor z bombonierkami prezentami. Zostały one wprowadzone do sklepów w styczniu, a już teraz mamy gigantyczny popyt na ten produkt. Jest to stand, który posiada całoroczny charakter. Bombonierki posiadają różne opakowania, które pasują do każdej okazji. Dzięki zróżnicowaniu gramatur, cen oraz grafiki opakowań każdy klient szukający prezentu wybierze odpowiedni produkt ze standu” – przyznaje pan Robert.

Okazjonalna sprzedaż

Vobro charakteryzuje się dopasowaniem oferty tematycznej na każdą okazję. „Praktycznie na każdą okazjonalną ofertę proponujemy dodatkowe standy, które przykuwają uwagę klientów. Oferujemy wyroby, które mają charakterystykę poszczególnych okazji. Dzięki temu, że tematyczne grafiki są w formie nakładki na produkty, asortyment, który się nie sprzeda w określonym sezonie można wystawić na półkę w standardowym opakowaniu po jej zdjęciu. W ten sposób ułatwiamy detalistom sprzedaż naszych produktów” – podkreśla pan Zamiela.

Korzyści ze współpracy

Jak podkreśla kierownik regionalny – ważne we współpracy z przedstawicielem jest podtrzymywanie dobrych kontaktów. „Detaliści dzięki współpracy z przedstawicielem mają wiele korzyści, jest to przede wszystkim dostęp do całego asortymentu, do naszych dobrych ofert, wszelkich informacji. Można się od nich dowiedzieć, jakie produkty i w jakim czasie będziemy promować. Praca związana z budowaniem półki, ustawianiem produktów, komunikacją promocji i cen jest szalenie istotna, ponieważ tym się kierują klienci w dokonywaniu zakupów. Produkty muszą być widoczne, a półka musi zachęcać do sięgania po nie. Rola przedstawicieli sprowadza się do tego, by ustawić produkty w miejscach widocznych dla konsumenta z dobrą komunikacją, czyli dobrze widoczny produkt i dobrze widoczna cena. Bo właśnie takie aspekty mają wpływ na sprzedaż” – informuje pan Robert.

Okiem kierownika sklepu

„Jestem zadowolony ze współpracy z przedstawicielem Vobro. Zamówienia są dopasowane do naszych potrzeb, a wszystko realizowane jest terminowo. Zawsze mogę liczyć na to, że pan Witek przedstawi mi korzystną ofertę i promocje jakie są dostępne w danym czasie. Przedstawiciel sam dba o półkę, zajmuje się swoim asortymentem, ustawia odpowiednio produkty i dba o dostępność. Lepszej współpracy nie mogę sobie wymarzyć, na bieżąco jestem o wszystkim informowany i klienci mają pełny dostęp do produktów” – mówi Piotr Wiktorowicz, Kierownik sklepu Top Market w Otwocku.

Monika Kociubińska


tagi: Vobro, słodycze, sprzedaż, zyski, oferta, konsument,