Wiadomości

Fabryka Czekolady „Bałtyk” podsumowuje 2017 rok

Piątek, 29 grudnia 2017
Wprowadzenie na rynek nowatorskich produktów, udział w kilkudziesięciu wydarzeniach charytatywnych, sportowych i kulturalnych w Polsce i za granicą, rozwój sklepów firmowych oraz inauguracja sprzedaży on-line – to główne wydarzenia podsumowujące rok 2017 w Fabryce Czekolady „Bałtyk”.
Najważniejszym wydarzeniem początku roku 2017 było przygotowanie i wprowadzenie na rynek batonów energetycznych „BossMan”. Ich debiut odbył się wiosną, na zawodach duathlonowych na Kaszubach. Następnie sięgnęli po nie żeglarze podczas Mistrzostw Polski i Europy, uczestnicy biegów ulicznych, przełajowych, półmaratonów, maratonów, ultramaratonów i biegów na orientację.  „BossMan” „jeździł” z polskimi sportowcami i podróżnikami m.in. do Stanów Zjednoczonych, Francji, Singapuru, Wietnamu, w Himalaje, a nawet zawędrował na Hawaje na Mistrzostwa Świata IRONMAN oraz na Spitsbergen wraz z wyprawą polarną polskich naukowców z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

W drugiej połowie roku, Fabryka Czekolady „Bałtyk” wprowadziła na rynek nową generację słodyczy kawowych. Stworzyła ją czekolada o smaku brandy i kawy, likworki kawowe „Mokka” oraz czekoladowe „ziarna kawy” - „Kofito”. Nowe słodycze nawiązały do kilkusetletnich, kawowych tradycji Gdańska. Kolejną nowością, którą w mijającym roku zaproponował „Bałtyk” były likworki z alkoholem „Nalewki Domowe” w smakach wiśniówki, orzechówki i pigwówki. Rozszerzyły one dotychczasową linię alkoholowych likworków „Bałtyku”, którą tworzyły „Likworki Gdańskie” i „Baltik Vodka”. Spośród tegorocznych nowości specjalne miejsce zajęła także nowa rodzina słodyczy dla dzieci „TofiTo”, którą tworzy mleczna czekolada nadziewana oraz cukierki toffi w czekoladzie (cukierki nie zawierają glutenu).

W 2017 roku Fabryka Czekolady „Bałtyk” wzięła udział w ponad 80 różnego rodzaju wydarzeniach, z których większość to akcje charytatywne, zawody sportowe oraz wydarzenia kulturalne, które organizowane były zarówno na Pomorzu jak i w najróżniejszych miejscach Polski, a niekiedy nawet w dalekich zakątkach kilku afrykańskich państw, do których docierała pomoc charytatywna z "Bałtyku".

Rosnąca popularność produktów „Bałtyku” sprawiła, że Zarząd firmy zdecydował się w tym roku na uruchomienie sprzedaży on-line za pośrednictwem strony www.bossman.zpcbaltyk.pl oraz na otwarcie nowego sklepu firmowego w Gdyni, w Centrum Handlowym „Batory”.

Zwieńczeniem roku 2017 była dla „Bałtyku” nominacja do finału plebiscytu organizowanego przez „Dziennik Bałtycki” na firmę, która najskuteczniej wspiera markę miasta Gdańsk. Głosami publiczności „Bałtyk” zwyciężył w plebiscycie uzyskując ponad 6000 głosów.
 
„BAŁTYK” – najsłynniejsza na Pomorzu fabryka czekolady, której historia sięga 1923 roku i nierozerwalnie wiąże się z Gdańskiem. Czekolady, cukierki, pralinki, lizaki, bombonierki, drażetki czy orzeszki – to wszystko powstaje w rodzimych, polskich zakładach „Bałtyku” w Gdańsku i we Włocławku. „Bałtyk” tworzy słodycze zarówno według tradycyjnych, wieloletnich receptur, jak i zaskakuje swoich sympatyków nowatorskimi pomysłami na zupełnie nowe produkty.



tagi: Fabryce Czekolady, Bałtyk, podsumowanie roku,