Wywiady

Chorten – partnerstwo zamiast franczyzy

Piątek, 15 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
O tym, jak działa Polska Grupa Sklepów Spożywczych rozmawiamy z Sylwią Olechno, Dyrektorem Generalnym Grupy Chorten.
Czym różni się współpraca z Grupą Chorten od klasycznej franczyzy?

Przede wszystkim tym, że nie ograniczamy decyzyjności właścicieli sklepów. W przeciwieństwie do ofert franczyzy, nie dyktujemy, jak prowadzić biznes, jak sklepy mają wyglądać i ile towaru muszą zamówić. Nasi partnerzy mają wpływ na dobór produktów w gazetce promocyjnej, cenią też bardzo atrakcyjne bonusy retrospektywne. Grupę Chorten stworzyli sami właściciele 20 sklepów, a w ciągu 8 lat współpracę nawiązało już z nami 1200 detalistów z 9 województw. Działamy zgodnie z zasadą, że wspólnie można osiągnąć więcej i ten efekt skali wykorzystujemy przy rozmowach z producentami i dystrybutorami. Dziś mamy już 600 umów handlowych na bardzo dobrych warunkach, które są do dyspozycji naszych partnerów. Dzięki temu polscy przedsiębiorcy mogą zaproponować lepsze ceny klientom, konkurując z zachodnimi sieciami.

Podkreślacie, że w Waszej działalności wszystko jest proste i przejrzyste dla właścicieli sklepów.

Detaliści mają dostęp do łatwej w obsłudze platformy, za pośrednictwem której mogą składać zamówienia i mają do wglądu wszystkie umowy z producentami i dystrybutorami. Wszystko jest transparentne. Każda placówka jest pod stałą opieką koordynatora, który doradza, jak optymalnie ustawić sklep, by uzyskać lepsze obroty. Grupa Chorten to także wsparcie marketingowe, bezpieczeństwo dostaw i atrakcyjne terminy płatności.

Jakie sklepy mogą wejść do grupy?

Są z nami sklepy bardzo małe i duże markety, a nawet placówki handlowe na stacjach paliw. Są punkty o profilu spożywczo-przemysłowym, mięsnym, jak i monopolowym. Chorten to bardzo często pomysł na rodzinny biznes lub pierwszą działalność gospodarczą. Oferujemy możliwość współpracy w ramach sklepów partnerskich Grupy Chorten, ale też formatu Sasanka, dla małych placówek w mniejszych miejscowościach. Zawsze jesteśmy gotowi do rozmów i szukania najlepszych rozwiązań dla konkretnego sklepu, dlatego zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.


tagi: Chorten , franczyza , Polska Grupa Sklepów Spożywczych ,