Kategorie produktów

INKA – od początku łączy przyjemne z pożytecznym

Środa, 13 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
Inka to marka z polską duszą, długą tradycją oraz niezmienioną od czasu powstania recepturą. Jest kojarzona z naturalnością, tym, co zdrowe i z kultywowaniem rodzinnych zwyczajów. Inka to synonim kategorii kaw zbożowych, który od zawsze zajmuje pozycję lidera rynku.
Kilka ważnych dat

Już od setek lat wykorzystuje się nasiona zbóż do przyrządzania napojów. Pierwsze wzmianki o kawie zbożowej datuje się na rok 1592, kiedy to Prosper d’Alpino, włoski botanik i lekarz, opisał przyrządzany w dawnych czasach napój, podobny do napoju z cykorii. Kawa zbożowa zdobyła jednak popularność dopiero kilka wieków później – za czasów napoleońskich. W XIX wieku zostały opisane 42 rodzaje kawy zbożowej, składające się w sumie ze 100 produktów. W Polsce znana jest od końca XVIII wieku, a przywędrowała do nas z sąsiednich Prus.

W Europie Zachodniej kawa zbożowa stanowi popularne uzupełnienie zdrowej diety. Także u nas stereotyp tego napoju, jako synonimu PRL-u, zmienił się: zdrowy tryb życia, wielość odmian i walory smakowe przyciągają nie tylko tych, którzy chętnie ją pili, będąc dziećmi. Większość dorosłych Polaków, mówiąc „kawa zbożowa”, myśli: „Inka”. Jest to najbardziej znana i rozpoznawalna kawa zbożowa na rynku. Jej historia sięga roku 1910 i wiąże się z powstaniem „Fabryki Środków Kawowych” w podkrakowskiej Skawinie.


Historia marki

1910
Firma Henryk Franck i Synowie założyła Fabrykę Środków Kawowych S.A. w Skawinie.

1911
Ruszyła produkcja kawy zbożowej. Marki produkowane w Skawinie takie jak Enrilo, Kawa Kneippa, Francka, Kawa Figowa Webera czy Abisynki były powszechnie znane w przedwojennej Polsce, a ich popularność można porównać do popularności... Inki.

1971 
Polscy naukowcy opracowali recepturę pierwszej rozpuszczalnej kawy zbożowej i tak rozpoczęła się produkcja kultowej Inki, która trwa nieprzerwanie do dzisiaj.


Wartości marki

„Inka jest dobra w swej naturze” – strategiczne hasło marki, używane w komunikacji jako slogan, doskonale oddaje jej wartości. Inka łączy w sobie naturalność, dobroczynny wpływ na organizm i przyjemność smaku. Oferuje konsumentom poczucie dbania o siebie i swoich bliskich, poczucie bezpieczeństwa, wspierania tego, co polskie. Szerokie portfolio adekwatne do potrzeb nowoczesnego konsumenta gwarantuje przyjemność smaku oraz wartości odżywcze. Inka ma status marki kultowej, jest synonimem swej kategorii. Konsumenci mówią, że jeśli marka w prawie niezmienionej formie istnieje tak długo, to musi być naprawdę dobra. Nic więc dziwnego, że Inka jest niekwestionowanym liderem rynku. Jest to najbardziej znana i rozpoznawalna kawa zbożowa na rynku. Spontaniczna znajomość marki kawy zbożowej INKA wynosi 65% (GFK, Omnibus marzec 2016).

Inka wciąż się rozwija

Klasyczną kawę Inkę zna każdy Polak i Polka. Ma łagodny smak, subtelny aromat i delikatną piankę. Ta kawa, jak każda kawa zbożowa, nie zawiera kofeiny, konserwantów i sztucznych dodatków, w 100 procentach składa się tylko z naturalnych składników. Inka pełni też rolę innowacyjnego lidera segmentu. Na bazie jej sprawdzonej receptury powstają nowe innowacyjne produkty, odpowiadające na aktualne trendy rynkowe i potrzeby konsumentów. Obecnie oprócz wersji Klasycznej marka dostępna jest w pięciu innych liniach produktowych:
  • linii smakowej – karmelowa, czekoladowa, mleczna,
  • linii prozdrowotnej – Inka wzbogacona w błonnik, magnez, wapń i witaminy,
  • linii z orkiszem –  zaoferowana w nowej formie saszetek do zaparzania,
  • linii Inki Bio (Orkiszowa, Figowa, Cykoria i Klasyczna) – wszystkie użyte w niej  składniki pochodzą z certyfikowanych upraw ekologicznych;
Inki Bezglutenowej – to innowacyjny, jedyny w swoim rodzaju napój zbożowy. W procesie jej produkcji gluten jako nierozpuszczalna w wodzie część ziarna zostaje oddzielony i usunięty z produktu.

Dodatkowo, co roku konsumenci mogą cieszyć się unikalnymi smakami limitowanych edycji takich jak Inka Korzenna, Miodowa, Z czekoladą i Malinami czy Pomarańczowa z nutą wanilii.





tagi: INKA , kawa , historia marki ,