Kategorie produktów

Trzy pytania do...

Środa, 13 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
Trzy pytania do Leszka Rodaka, Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w firmie POLSKA WODA kieruje Monika Górka.
Jaki jest przepis na sukces marki Primavera?

Primavera rośnie dużo szybciej niż cała kategoria wody i jest znana z aktywności promocyjnej. Do sukcesu marki przyczyniło się głównie jej właściwe pozycjonowanie cenowe w stosunku do doskonałej jakości i smaku. Wszak butelkujemy wodę z jednego z najgłębszych i najstarszych źródeł w Polsce. Blisko półkilometrowa studnia, czyli doskonała naturalna filtracja, to sporo głębiej niż wody czerpane z samych gór, z tzw. fliszu karpackiego. Geologiczne pochodzenie naszego źródła sięga okresu dolnej kredy, czyli jest starsze od pięknych Karpat i całej orogenezy alpejskiej o blisko 50 milionów lat! A przez swoją zrównoważoną kompozycję minerałów i bardzo niską zawartość sodu znaleźliśmy uznanie Centrum Zdrowia Dziecka, które wystawiło Primaverze pozytywną opinię w zakresie przygotowania posiłków dla dzieci i niemowląt.

Rok 2017 dobiega końca. Jaki był to czas dla firmy POLSKA WODA?

Primavera zanotowała wzrost wielokrotnie większy niż cała kategoria wody i dlatego zaliczam ten rok do udanych dla naszej marki. Przez większą część roku byliśmy liderem sprzedaży wody niegazowanej w hipermarketach. Ale POLSKA WODA to nie tylko Primavera, gdyż produkujemy z kilku sąsiednich źródeł również marki własne wody dla sieci wielkopowierzchniowych, np. wodę ARO dla Makro, wodę Kciuk dla Auchan, Saguaro dla Lidla, San Terra dla Kauflanda, etc. Marki własne sprzedawały się tempem charakterystycznym dla całej kategorii wód butelkowanych, ale pamiętajmy, że stanowią one blisko 40% całości wód sprzedawanych w Polsce. Generalnie był to dobry biznesowo rok. Dzięki wysiłkowi całego naszego zespołu, Działowi Produkcji, Logistyki, Jakości, Sprzedaży i Marketingu (ukłon dla Marcina Gortata za kolejny rok ambasadorowania naszej Primaverze), osiągnęliśmy nasze taktyczne cele.

Jaki jest plan strategiczny firmy na najbliższe lata?

Plan strategiczny to oczywiście utrzymać dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Stawiamy na ekologię – mamy najlżejsze w Polsce opakowania typu PET. Chcemy, aby każdy Polak mógł kupić wyśmienitą, markową wodę w bardzo przystępnej cenie. Znamy swoje mocne strony – siłę inwestycyjną do rozwoju biznesu, wielu wspaniałych fachowców branżowych oraz ambicje i pomysły. Jako nowoczesny zakład chcemy utrzymać najwyższą jakość produktów i efektywność wydobycia. Mamy też świadomość trudności biznesowych wynikających z ograniczeń makroekonomicznych, które trzeba przewalczyć. Ale jestem pewien, że dla Primavery będą to dobre lata. Skoro w przeciągu 4 ostatnich lat podwoiliśmy sprzedaż Primavery, to celem jest powtórzenie tego wyczynu do roku 2022.


tagi: Leszek Rodak , POLSKA WODA ,