Kategorie produktów

Wywiad z Joanną Kozłowską, Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy

Poniedziałek, 11 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
O owocach i warzywach z Bronisz, wyjątkowym Programie Partnerskim dla właścicieli sklepów, a także nowej marce „z Bronisz”, rozmawiamy z Joanną Kozłowską – Wiceprezes Zarządu Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego.
Rynek  Hurtowy Bronisze to nie tylko wyjątkowa powierzchnia handlowa, ale też partnerzy Rynku – setki producentów rolnych sprzedających swoje warzywa i owoce, a także kupujących. Co możecie zaproponować zarówno sprzedającym jak i kupującym oraz co czyni Waszą przestrzeń wyjątkową?

Zarządzamy największym rynkiem hurtowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasi klienci – sprzedający, mają do wyboru prowadzenie sprzedaży w halach lub na placach handlowych. Posiadamy 9 hal: 5 w sektorze warzyw i owoców, 2 w sektorze spożywczym oraz 2 w sektorze kwiatowym. Wielkość i wyposażenie powierzchni handlowej dostosowujemy do potrzeb najemców, dzięki czemu zapewniamy optymalne warunki prowadzenia handlu. Naszymi klientami – najemcami w halach, są oprócz producentów rolnych również hurtownicy, firmy importowe, eksportowe zarówno polskie jak i zagraniczne. Producenci sezonowych warzyw i owoców sprzedają swoje produkty na placach, gdzie dysponujemy obecnie 1300 miejscami. Rynek jest miejscem sprzedaży dla 20 tysięcy polskich, rodzinnych gospodarstw ogrodniczych. Z drugiej strony naszą ofertę kierujemy do kupujących – hurtowników, właścicieli hoteli i restauracji, sklepów, a także punktów sprzedaży na targowiskach. Nasz podstawowy zasięg oddziaływania dochodzi do 350 km.

Stali klienci mogą liczyć na preferencyjne warunki korzystania z Państwa przestrzeni. Jak można się o nie ubiegać i jakie profity przygotowaliście dla stałych klientów?

Każdy klient może starać się o Kartę Stałego Klienta, z której posiadania wynikają określone korzyści, m.in. niższa cena biletów wjazdowych. Klienci kupujący mogą też nabyć karty chipowe umożliwiające wjazd na teren rynku bez czekania w kolejce do kasy.

Rynek przygotował również dwa programy partnerskie: dla sprzedających i kupujących. Jednym z elementów Programu Partnerskiego dla producentów sprzedających na placach jest możliwość nabycia karty chipowej na preferencyjnych warunkach.

A jakich korzyści może się spodziewać Wasz partner Programu Partnerskiego dla sklepów detalicznych?

Celem Programu jest umocnienie pozycji i zwiększenie konkurencyjności na rynku tzw. sklepów niezależnych, których liczba w ostatnich latach wykazuje tendencję spadkową. W ramach Programu proponujemy sklepom doradztwo handlowe i asortymentowe, elementy wyposażenia oraz reklamę pod wspólną marką „z Bronisz”. Właściciele sklepów zostaną przez nas przeszkoleni w zakresie wiedzy o towarze i oznakowaniu produktów czy właściwej ekspozycji, bezpieczeństwie żywności, a także o sposobach przekazywania informacji konsumentom. Nie każdy sklep może sobie pozwolić na samodzielną kampanię promującą określoną kategorię w sklepie, dlatego Rynek wychodzi z propozycją wspólnych działań.

Kto może przystąpić do Programu?

Do Programu Partnerskiego mogą przystąpić właściciele sklepów, którzy już robią zakupy na Rynku Hurtowym i zgłoszą chęć bliższej współpracy. W takim przypadku w placówce przeprowadzany jest przegląd, którego celem jest przygotowanie indywidualnego planu działania. Oprócz ewentualnych szkoleń będziemy zapewniać pomoce marketingowe, np. oryginalne cenówki, torby ekologiczne, a także maskotki i książeczki z przepisami kulinarnymi, które właściciele sklepów będą mogli podarować klientom, by zachęcały do dalszych zakupów.

Do współpracy zapraszamy w pierwszej kolejności sklepy z Warszawy i Mazowsza, jednak zachęcamy do rozmów także właścicieli prowadzących swój biznes w innych regionach Polski. Na naszym Rynku zaopatrują się również hurtownie spoza Mazowsza i może okazać się, że nasz potencjalny partner właśnie za ich pośrednictwem ma stały dostęp do naszych owoców i warzyw.

A w jaki sposób dbacie o jakość produktów?

Na terenie Rynku mamy oddział laboratorium i każdy produkt, który wjeżdża na Rynek może być poddany kontroli. Wśród pracowników Rynku mamy osoby uprawnione do pobierania próbek owoców i warzyw do badań laboratoryjnych, a także rzeczoznawców w zakresie ustalania klas jakości świeżych owoców i warzyw. Ściśle współpracujemy z państwowymi inspekcjami bezpieczeństwa żywności. Oprócz badań produktów prowadzone są również badania gleby, na której uprawiane są przywożone na rynek płody rolne.

W ramach Programu Partnerskiego wprowadzamy do sklepów produkty pod marką „z Bronisz”. Są to owoce i warzywa najwyższej jakości, oznakowane w ciekawy i estetyczny sposób. Przyznanie marki poprzedzone jest szczegółowymi badaniami.

Jednym z głównych atrybutów jakości produktów jest ich świeżość, która jest zapewniana przez maksymalne skrócenie łańcucha dostaw. Warzywa i owoce prosto z pola trafiają na Rynek w Broniszach, a stąd do sklepów i konsumentów.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy, Joanna Kozłowska,