Wiadomości

Rozmowa z Mateuszem Orkiszem, Spectrum Brands

Poniedziałek, 11 grudnia 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
O trendach rynkowych, promocjach konsumenckich i planach na kolejny rok rozmawiamy z Mateuszem Orkiszem, Członkiem Zarządu, Business Unit Director Batteries, GAC, HHI w firmie Spectrum Brands.
Zbliża się koniec 2017 roku, okres podsumowań. Proszę opowiedzieć jaki był to rok dla marki VARTA?

Rok 2017, pomimo zawirowań na rynku i aktywnych działań konkurencyjnych marek zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem. Mamy już grudzień, więc możemy pokusić się o podsumowanie 2017 roku. Już teraz wiemy, że VARTA osiągnęła wzrost YtY ponad 10%. W tym roku pracowaliśmy między innymi nad uatrakcyjnieniem naszej oferty produktowej, konkurencyjnością cen pomimo wzrostu kosztu surowców, motywowaniem naszych klientów i ich pracowników oraz w końcu, a może przede wszystkim – nad dalszym budowaniem rozpoznawalności marki. Ta strategia okazała się właściwa, co wyraźnie pokazały wyniki sprzedaży i pozytywne sygnały od naszych klientów.

Jakie są trendy na rynku, czego oczekują konsumenci i jak wpisuje się w nie VARTA?

Bardzo wyraźnym sygnałem płynącym z rynku jest rosnący popyt na baterie specjalistyczne. Wynika on z postępującej miniaturyzacji urządzeń, nowych trendów, a także cyfryzacji naszego życia. VARTA odpowiadając na to zapotrzebowanie oferuje najbardziej popularne modele guzikowych baterii litowych w pięciosztukowych blistrach. Można założyć, że popularność baterii specjalistycznych z biegiem lat będzie się zmieniać – nowe urządzenia będą wymagały nowych baterii, a te popularne jeszcze parę lat wcześniej będą traciły na znaczeniu. Dlatego już w przyszłym roku do naszego asortymentu baterii specjalistycznych dołączą trzy zupełnie nowe indeksy.

Kolejnym trendem dającym się zauważyć jest rosnąca popularność rozwiązań przyjaznych środowisku. Zależnie od budżetu do dyspozycji oraz świadomości konsumentów będzie to oznaczało rezygnację z baterii cynkowo-węglowych na rzecz alkalicznych, a w dłuższym okresie – wzrost popularności ładowalnych źródeł energii, jak akumulatorki. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu wprowadziliśmy w tym roku do oferty akumulatorki Endless Energy. Charakteryzują się one bardzo wysokimi cyklami ładowania, dzięki czemu jedno ogniwo starcza na jeszcze dłużej.

W ostatnich dwóch latach zauważyliśmy również zwiększone potrzeby konsumentów na energię przenośną – power banki oraz wzrost popytu na oświetlenie osobiste. Staramy się bacznie obserwować rynek i szybko reagować na potrzeby klientów w tym zakresie.

Akcja „Let Magic Moments happen!” wspomagająca Akademię Przyszłości trwa. Proszę opowiedzieć więcej o całej koncepcji akcji.

Tej zimy chcieliśmy zrobić coś zupełnie nowego, dać od siebie jeszcze więcej i zwrócić uwagę na potrzebujących, wśród których są młodzi, bardzo zdolni ludzie, którzy potrzebują naszej pomocy. Dlatego podczas akcji „Let Magic Moments happen! Każda bateria pomaga” VARTA przekazuje częściowy dochód ze sprzedaży promocyjnych opakowań baterii Longlife AA lub AAA (6 szt.) na rzecz pracy z dziećmi z Akademii Przyszłości (to ogólnopolski program, mający na celu przeprowadzenie dzieci od porażki w szkole do sukcesów w życiu. Powstał on z inicjatywy księdza Jacka WIOSNY Stryczka i jest siostrzanym projektem SZLACHETNEJ PACZKI). Nasi partnerzy włączając się do akcji nie tylko zwiększą zyski ze sprzedaży, ale także dadzą swoim klientom satysfakcję z pomagania innym i sami udzielą wsparcia potrzebującym.

Czy kolejny rok dla marki VARTA będzie równie bogaty w ciekawe promocje konsumenckie oraz innowacje produktowe? Jakie wyzwania firma postawiła przed sobą na 2018 rok?

Planujemy dużo ciekawych zmian i nowości produktowych w przyszłym roku. Szczegóły są jeszcze objęte tajemnicą, ale mogę już teraz zapewnić, że warto czekać. Chcemy zachować wszystkie te wartości i cechy, do których przyzwyczailiśmy naszych klientów i konsumentów, a jednocześnie zaproponować zupełnie nową wartość dodaną i nowe podejście do biznesu bateryjnego. Planujemy także wiele nowości w naszych pozostałych liniach produktowych – power bankach i latarkach. Będą to produkty odpowiadające najnowszym trendom, konkurencyjne cenowo i często z niespotykanymi gdzie indziej funkcjami. Brzmi intrygująco? Gorąco zachęcam do śledzenia naszych kanałów społecznościowych i kontaktu z naszymi Key Account Managerami w celu poznania szczegółów.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Spectrum Brands, Mateusz Orkisz,