Drogeria

Wywiad w Justyną Kiełkowską, Lakma Strefa

Piątek, 17 listopada 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 11/141. Listopad 2017
Justyna Kiełkowska, Marketing Manager firmy Lakma Strefa w rozmowie z Moniką Kociubińską.
Lakma jest obecna na rynku już od prawie 30 lat. Proszę opowiedzieć o początkach firmy oraz jak zmieniała się na przestrzeni tego okresu?  Jaki jest przepis na osiągnięcie takiego sukcesu?

Firma Lakma to nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo, które tworzy i produkuje szeroką gamę produktów chemii gospodarczej, budowlanej oraz profesjonalnej. Pierwszy zakład produkujący chemię budowlaną powstał w 1988 roku w Cieszynie, pięć lat później rozpoczęliśmy rozwój oferty produktów chemii gospodarczej. W wyniku dynamicznej ekspansji w obu segmentach w 1998 roku zarząd spółki podjął decyzję o budowie nowego zakładu produkcyjnego zlokalizowanego na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w Warszowicach koło Żor. Pierwsze produkty zeszły z taśm produkcyjnych nowej fabryki już pod koniec 1999 roku. Od samego początku działalności kładziemy szczególny nacisk na to, aby środki czystości charakteryzowały się wysoką jakością, skutecznością oraz aby były praktyczne i wygodne w użyciu. Firma dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, oraz doskonale wyposażonym laboratorium, co gwarantuje wysoką jakość oferowanych produktów. Lakma Strefa posiada zorganizowaną i rozbudowaną sieć dystrybucji swoich wyrobów na terenie całego kraju.  Szerokie grono przedstawicieli handlowych zapewnia dynamiczny rozwój sprzedaży we wszystkich regionach Polski. Naszym kluczem do sukcesu jest szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby konsumentów. To podejście zagwarantowało firmie dynamiczny rozwój na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Za główny cel Lakma postawiła sobie zaspokajanie potrzeb i indywidualnych wymagań konsumentów. Ścisła współpraca z odbiorcami i wykonawcami jest źródłem nieocenionej wiedzy, która obecnie owocuje wysoką jakością produktów czego dowodem jest uznanie i zadowolenie klientów.

Lakma jest właścicielem wielu marek chemii gospodarczej. Na które z nich kładziecie największy nacisk? Które są motorem napędowym firmy?

Spółka Lakma Strefa jest liderem w produkcji środków do pielęgnacji podłóg na polskim rynku*. Produkty Lakmy to nie tylko marka parasolowa Sidolux, ale również Cleanlux, Dywanlux, oraz gama środków do prania Perlux. Pierwsze produkty Sidolux pojawiły się na rynku w 1993 roku i od razu podbiły serca konsumentów. Już 3 lata później, w 1996 roku, firma Lakma Strefa, rozpoczęła eksport produktów, zaś w 2006 roku rozszerzono portfolio marki Sidolux – do oferty wprowadzono produkty do mycia szyb i Sidolux M do mebli. Ostatnie lata to okres szczególnych zmian. W 2012 roku marka przeszła gruntowny rebranding, podczas którego odświeżono jej wizerunek, a rok 2013 przyniósł innowacyjne perły piorące – powstała marka Perlux.

W październiku ruszyła Wielka Loteria Sidolux. Proszę opowiedzieć więcej o samej loterii? Do kogo jest skierowana i dlaczego warto wziąć w niej udział?

Od początku października prowadzimy kampanię reklamową oraz marketingową kluczowych marek Sidolux i Perlux. W kampanii po raz pierwszy informujemy konsumentów, że Sidolux uzyskał status  nr 1 wśród produktów do czyszczenia podłóg w Polsce wg danych Nielsena*. Jest to wynikiem konsekwentnie budowanej przewagi technologicznej i jakościowej produktów, oraz zrozumienia zapotrzebowania polskich klientów, a także uwzględnienia specyfiki aranżacji i wyposażenia wnętrz ich mieszkań. Uruchomiliśmy wielką loterię, w której konsumenci, kupując produkty obu marek do grudnia tego roku, mogą wygrać samochody Toyota Aygo Xplay oraz nagrody pieniężne. Akcja dedykowana jest wszystkim konsumentom, którzy wybierają produkty firmy Lakma. Loteria jest skierowana również do nowych klientów, których zachęcamy do sięgnięcia i wypróbowania naszych produktów, a przy okazji spróbowania swoich sił w wygraniu nagrody głównej.

Dziękuję za rozmowę.


tagi: Justyna Kiełkowska, Lakma Strefa,