Kategorie produktów

Słodki zysk z Wawelem

Środa, 15 listopada 2017 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 11/141. Listopad 2017
Słodycze firmy Wawel od lat cieszą podniebienia Polaków. W tym roku firma dokonała ogromnych zmian zarówno wizerunkowych, jak i produktowych. Nowe logo, hasło pełne pozytywnych emocji, czy zmienione receptury – to zupełnie nowa odsłona produktów z Krakowa. Polacy kochają słodycze Wawelu! A jak zgodnie twierdzą detaliści – zaufanie klientów do marki to dowód na to, że produktów Wawelu nie może zabraknąć w żadnym sklepie.
Czy na marce Wawel można zarobić? Detaliści są zgodni – jak najbardziej TAK! Szeroka oferta sprawia, że każdy format sklepu jest w stanie skomponować półkę tak, by zaproponować klientom ich ulubione słodycze. Oprócz znanych od lat produktów, producent dba o to by dostarczać klientom tak dobrze przyjmowane nowości.

Hasło pełne dobra

„Czujesz się dobrze, czynisz dobrze” – hasło, znajdujące się na każdym opakowaniu słodyczy Wawel w pełni oddaje politykę firmy.  Oprócz tego producent zadbał o odświeżenie szaty graficznej produktów, by jak najlepiej zaprezentować nowe logo.

To, że zmiana działa, potwierdzają sami detaliści, którzy od lat z powodzeniem sprzedają produkty Wawel. „Nowa szata graficzna przyciąga. Często klienci pytają się czy to nowe produkty, bo widząc znaną im i lubianą markę, chcą poznać nowości. Widzę, że dla kupujących ma znaczenie odświeżanie wizerunku – mają poczucie, że producent dba o produkt i o nich. Potwierdza to też mniejsze zainteresowanie słodyczami konkurencji, która ma stare opakowania i nie inwestuje w zmiany” – opowiada Aneta Kopeć, z-ca kierownika w Delikatesach Centrum w Radomiu. „Dużo też robi reklama – Wawel komunikuje swoje produkty hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, które wywołuje pozytywne skojarzenia i powoduje, że konsumenci cały czas pamiętają o marce” – dodaje.

Podobnie zmianę postrzegają klienci pruszkowskich Delikatesów Dragon. „Produkty z nowym logo wyglądają zdecydowanie lepiej. Każda odświeżona odsłona, tak jak wprowadzenie nowości i promocji jest w stanie znacząco podnieść zainteresowanie klientów, a tym samym wpłynąć na zwiększenie rotacji” – podkreśla pani Edyta.

Świat słodyczy

Każdy detalista zna słodycze firmy Wawel. Nasi rozmówcy potwierdzają, że ich obecność w sklepie to pewny zysk. Producent ma w swoim portfolio bardzo dużo indeksów, m.in. takie hity jak Kasztanki, Malaga i Tiki Taki. Oprócz tego uwielbiane przez Polaków Michałki, których nowe odsłony, jak cukierki w białej polewie czy kokosowe, rotują równie dobrze co ich wersja klasyczna.

 „Cukierki Wawel rewelacyjnie sprzedają się przez cały rok. Mamy osobny regał firmowy, który nie tylko pięknie prezentuje dostępne produkty, ale też przyciąga wzrok kupujących. Oprócz tego mamy kosze wiklinowe, które dodatkowo zwiększają sprzedaż. Oczywiście obowiązkowo produkty Wawel umieszczamy na okazjonalnych czołówkach. Np. ostatnio na Dzień Nauczyciela postawiliśmy tam duże formaty czekolad, które sprzedały się w mgnieniu oka” – podkreśla Aneta Kopeć z Radomia.

W Pruszkowie z oferty firmy Wawel najlepiej rotują znane od lat Kasztanki, Tiki Taki i Malaga. Edyta Kąpińska pracująca w Delikatesach Dragon podkreśla, że klienci bardzo upodobali sobie również Michałki w torebkach, szczególnie na święta, kiedy są ozdobione bożonarodzeniową szatą graficzną.

Jak dodaje Andrzej Auguścik, właściciel sklepu w Żabiej Woli, w jego punkcie bardzo dobrze sprzedaje się Mieszanka Krakowska i inne cukierki na wagę, które wystawiane są w wiklinowych koszach w okolicy kasy.

Nie sposób nie wspomnieć o galaretkach Fresh & Friuty, które z półek w Żabiej Woli znikają zaraz po wyłożeniu. „Rodzice coraz częściej patrzą na skład kupowanych dzieciom słodyczy, a produkt Wawel ma nie tylko sok owocowy, ale też pozbawiony jest barwików czy sztucznych aromatów. Słodkie Fresh & Friuty sprzedają się bardzo dobrze i wiem, że ich sprzedaż z pewnością przyniesie zysk. Dodatkowym potwierdzeniem na ich wyjątkową popularność może być fakt, że czasem brakuje ich nawet w hurtowni” – dodaje Edyta Czarnecka, kierowniczka sklepu.

Czekoladowo...

Szykując specjalną ofertę na święta czy wyjątkowe dni w roku, jak Walentynki, Dzień Matki czy Dzień Kobiet – nie można zapominać o słodyczach. A tu sprawdzą się czekolady firmy Wawel. Producent oferuje nie tylko klasyczne 100-gramowe formaty, ale też duże w klasycznej tabliczce lub z wytłoczonymi całuskami, które idealnie pasują na prezent.

„W naszym sklepie hitem oferty Wawel są nowe pozycje czekolad – gorzka extra 90% kakao i gorzka 70% ze skórką pomarańczy. Nasi klienci bardzo lubią takie smaki i słodycze przyjęły się bardzo dobrze” – opowiada Edyta Czarnecka, kierowniczka sklepu w Żabiej Woli.

O dobrej sprzedaży czekolad opowiada też Edyta Kąpińska z Pruszkowa. „Spośród czekolad gorzkich Wawel zdecydowanie jest przed konkurencją, a ostatnio wprowadzone produkty z 70- i 90-procentową zawartością kakao zostały tak dobrze przyjęte, że na stałe zagościły w ofercie sklepu” – potwierdza pani Edyta.

Słodka współpraca

Na zysk detalisty wpływa też relacja z firmą. Jak wygląda pomoc przedstawicieli Wawel? Pani Aneta z uśmiechem opowiada o współpracy z producentem: „Z firmą Wawel nigdy nie mieliśmy problemów – klient firmę zna, ceni ją za jakość i identyfikuje jako polską markę. Nigdy nie mieliśmy obawy, że produkty się przeterminują, nawet gdy już z hurtowni słodycze przyjeżdżają z nieco krótszym terminem przydatności. Mamy zapewnioną opiekę od firmy, że w razie problemów towar zostanie wymieniony. Pracujemy z bardzo dobrym przedstawicielem Wawel, który dodatkowo proponuje nam korzystne pakiety z gratisami, co również zachęca do współpracy z marką. Oni dla nas, my dla nich – to sekret udanej sprzedaży dla obu stron. Przedstawiciel zawsze podpowiada nam jak prawidłowo wyeksponować produkty i jak je zaprezentować, a my mu ufamy, bo wdrożenie tych rad przynosi nam wymierne efekty w postaci większej rotacji.”

Wawel to nie tylko polska marka, ale też wysokiej jakości produkty. Pojawienie się na półce tych słodyczy to gwarancja powodzenia dla całego sklepu, który, dzięki dbałości producenta i wykwalifikowanym przedstawicielom, może zaoferować szeroką ofertę z hitami sprzedaży, a zarazem z dużą ilością nowości.

Joanna Kowalska


tagi: Wawel, słodycze,