Wywiady

Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, Hochland Polska.

Środa, 15 listopada 2017 HURT & DETAL Nr 11/141. Listopad 2017
Sery żółte stanowią ważny element w naszej diecie. Oprócz tego, cenimy je za smak i szerokie zastosowania kulinarne. Nowe propozycje Hochland są doskonałe dla wszystkich, którzy poszukują prawdziwego smaku sera, naturalności i zwracają dużą uwagę na skład produktu. Teraz te pyszne sery z polskiego mleka, bez konserwantów i laktozy, zyskały nowe, atrakcyjne opakowania. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jaka jest historia serów żółtych Hochland Polska?

Sery żółte Hochland w plasterkach dostępne są od listopada 2002 roku, z dużym powodzeniem otworzyły na rynku polskim nową kategorię – sery żółte dojrzewające w innowacyjnym opakowaniu typu otwórz-zamknij. Hochland Polska w 2005 roku  w swej węgrowskiej mleczarni uruchomił pionierską, a zarazem najnowocześniejszą w Europie linię do produkcji serów żółtych. Nowatorstwo rozwiązania polegało na zastosowaniu koagulatora, który sprawia, że można dokładnie ustalić wszystkie parametry sera. Produkcja jest ciągła, przez co osiągana jest najwyższa jakość produktu.

Co się teraz zmieniło?

Od 1 kwietnia tego roku Hochland Polska kupuje mleko tylko od gospodarstw, gdzie krowy są karmione wyłącznie paszami wolnymi od GMO. To wynik wielomiesięcznej partnerskiej współpracy z rolnikami. Hochland ma ponad 600 dostawców mleka – więc było to rzeczywiście ambitne przedsięwzięcie. W dniu 28 lipca 2017 r., na podstawie przeprowadzonego procesu certyfikacji obejmującego łańcuch dostaw Hochland Polska otrzymała pierwszy w sektorze mleczarskim w Polsce certyfikat na zgodność ze standardem VLOG. Oczekiwanie rynkowe na świecie w zakresie żywności modyfikowanej genetycznie stają się ostatnio coraz bardziej klarowne, a certyfikacja non GMO (w tym VLOG) – coraz bardziej popularna. W Polsce to właśnie firma Hochland „przeciera szlaki” w branży mleczarskiej.

Jakie rodzaje sera Polacy lubią najbardziej?

Najbardziej popularne są tradycyjnie już sery typu holenderskiego i szwajcarskiego. W procesie wyboru sera twardego najważniejszy jest zdecydowanie typ sera  i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie pokazują, że konsumenci kierują się także marką sera. Natomiast dla wielu synonimem wysokiej jakości sera twardego są duże dziury. A więc aksamitna gouda, wyrazisty maasdamer, delikatny edamski, wytrawny wyrazisty tylżycki i aromatyczna gouda wędzona to wyśmienite propozycje serów żółtych w plastrach marki Hochland.

Czy trendy konsumenckie wpływają na rynek serów żółtych?

Konsument chce przede wszystkim zdrowszy, świeższy i bardziej naturalny produkt. Uważniej patrzy na składniki produktu, na jego walory funkcjonalne, jak chociażby większy udział białka lub wapnia, brak alergenów lub składników zmodyfikowanych genetycznie. Chętnie próbuje innowacyjne produkty, ale równie szybko powraca do „swojego standardu”. Widać duży nacisk na „czyste” etykiety oraz produkty „wolne od GMO”.

Co wyróżnia sery żółte Hochland w nowej odsłonie?

Nasze sery nie zawierają konserwantów, stanowiąc jednocześnie bogate źródło cennego wapnia i składników odżywczych. Każdy z serów żółtych Hochland wyróżnia się znakomitym smakiem i najwyższą jakością. Dostępne są w formie cienkich plastrów, co podkreśla ich intensywny smak, bardzo ceniony przez koneserów serów. Znakomicie sprawdzają się jako dodatek do kanapek, dań na ciepło, a także jako baza do „deski serów”. Produkty Hochland łączą w sobie wszystko, czego dziś oczekujemy od serów żółtych. Nowa receptura i udoskonalona jakość to powody, dla których są one polecane także przez dietetyków. Naturalność i jakość produktów podkreśla wizualizacja drewna na opakowaniu typu „otwórz-zamknij”, które zapewnia świeżość plasterków przez długi czas. Najwyższa jakość, doskonały skład w unowocześnionej formule, wyróżniające się smaki i nowoczesny design zachęcają do sięgnięcia po sery żółte Hochland, które każdego dnia wzbogacają smak różnorodnych potraw dla całej rodziny. Nasz produkt kierujemy również do osób z nietolerancją laktozy i informujemy konsumentów, że nasze sery są BEZ LAKTOZY. Sery żółte Hochland w nowej odsłonie spełniają wszystkie oczekiwania konsumentów!

Jak wygląda rozpoznawalność marek na rynku serów?

Rozpoznawalność marek na rynku serów jest duża, udało się już zbudować świadomość polskich konsumentów w tym zakresie. Marka Hochland ma najwyższą rozpoznawalność i najsilniejsze pozytywne kojarzenia w całej kategorii sera (znajomość na rynku sera dla Hochland to 85%, badanie Omnibus GfK Polonia, czerwiec 2016). Marka Hochland została też zwycięzcą tegorocznej edycji badania konsumenckiego „Ulubiona Marka Polaków 2017”, zrealizowanego przez instytut GfK Polonia, w kategorii: Sery żółte.

Dziękuję za interesującą rozmowę!
Monika Górka



tagi: Sery żółte Hochland w nowej odsłonie,