Kategorie produktów

Kobiece sekrety

Wtorek, 17 października 2017 HURT & DETAL Nr 10/140. Październik 2017
Świat kosmetyków jest urozmaicony i dostosowany do każdego konsumenta, jednak to kobiety poruszają się w nim najswobodniej i najpewniej. W końcu znają się na kosmetykach jak nikt inny!
W okresie jesienno-zimowym Polki zaopatrują się w produkty pomagające im przetrwać chłodne dni bez uszczerbku na zdrowiu i urodzie, dlatego też będą częściej niż zwykle odwiedzać stoiska kosmetyczne. Pamiętajmy również o tym, że to kobiety bardzo często są osobami decyzyjnymi w gospodarstwach domowych w sprawie zakupów. Przemierzając sklepy poszukują najlepszych rozwiązań zarówno cenowych, jak i jakościowych.

Pielęgnacja i ochrona

W okresie jesienno-zimowym bardzo ważne staje się wykształcenie „rutyny pielęgnacyjnej”. Co ważne, świadomość tego, że w zimie musimy jeszcze częściej pielęgnować naszą skórę, rośnie wśród Polek z każdym rokiem. Oczywistym staje się, że chłodne powietrze w mocniejszym stopniu podrażnia ją oraz wysusza. Niewiele trzeba, aby ze stałym powodzeniem zapobiegać temu zjawisku.

Podczas pielęgnacji skóry twarzy fundamentalne okazują się kremy nawilżające, których gama jest bardzo szeroka oraz urozmaicona. Jak podają badania Kantar MillwardBrown TGI za okres lipiec’16 – czerwiec’17, ponad 76% kobiet używa kremów do twarzy, z czego 31,58% częściej niż raz dziennie, a 36,4% raz dziennie. Wśród najczęściej używanych marek kremów do twarzy dla kobiet (wg TGI) znalazły się: Nivea, Ziaja, Avon, Nivea Soft, Nivea Creme, Soraya, Lirene, AA, Bielenda, Garnier, L’Oreal Paris.

Bardzo pocieszający jest fakt, że są to produkty szalenie popularne, bowiem jedynie 2% respondentek używa kremów do twarzy tylko raz w tygodniu lub rzadziej. Pamiętajmy zatem, że w każdym sklepie powinny one bez większego problemu znaleźć tego rodzaju produkty bez względu na porę roku. Jednak gdy temperatura spada do kilku stopni Celsjusza, może okazać się to niewystarczające. Na jesienno-zimowy chłód kremy nawilżające powinno zamienić się na kremy ochronne. Dzięki powiększającym się ofertom producentów wzrasta świadomość oraz chęć zadbania o siebie. Obecnie w wielu sklepach widzimy coraz więcej produktów ochronnych. Wszelkiego rodzaju kremy, balsamy czy olejki do każdego rodzaju cery oraz w różnych wariantach cenowych skłaniają klientki do sprawdzania oferty. Obecnie wielu producentów może również pochwalić się specjalnymi edycjami produktów przeznaczonych przede wszystkim na okres jesienno-zimowy.

Nie zapominajmy jednak o chłodnych zimowych wieczorach, podczas których największą przyjemność sprawia relaks w ciepłym zaciszu domowym. Z pewnością większość kobiet niejednokrotnie urządzała sobie „domowe spa”. Różnego rodzaju maseczki, peelingi czy nawet pachnące balsamy bądź płyny do kąpieli sprawiają, że ponury wieczór staję się nie dość, że przyjemnością dla każdej kobiety, to również niesamowicie ważnym wsparciem dla naszej skóry.

Kolejną, bardzo ważną dla kobiet grupą produktów kosmetycznych są mleczka i balsamy do ciała. Z badania Kantar MillwardBrown TGI za okres lipiec’ 16 - czerwiec’ 17 wynika, że 51,76% kobiet używa tych produktów, z czego 16,08% respondentek stosuje je codziennie, a 12,79% 3-4 razy w tygodniu. Do używania mleczka i balsamu do ciała raz w tygodniu lub rzadziej przyznało się ponad 6% respondentek. Wsród najczęściej używanych marek mleczka i balsamów do ciała (wg TGI) znalazły się m.in. Avon, Ziaja, Nivea, Dove, Garnier, Bielenda, Eveline, Soraya.

Higiena

Z roku na rok powiększa się skala oraz różnorodność produktów stworzonych wyłącznie dla płci pięknej. Wszelkiego rodzaju podpaski, tampony, wkładki czy żele do higieny intymnej towarzyszą kobietom cały rok. Jest to sfera pielęgnacji, o której żadna Polka nie może zapomnieć bez względu na pogodę, czy porę roku. Mimo coraz większego wyboru konsumentki wybierają jednak produkty, którym ufają. Wracają do sklepu po takie podpaski, które znają, i które na pewno i z czystym sumieniem mogłyby polecić innym kobietom.

Z badania Kantar MillwardBrown TGI za okres lipiec’ 16 - czerwiec’ 17 wynika, że używanie podpasek deklaruje 57,14% kobiet, zaś tamponów 26,16%. Do używania wkładek higienicznych przyznaje się 55,24% kobiet.

Do najczęściej używanych marek podpasek (wg TGI) należą: Bella (Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych), Naturella (P&G), Always (P&G), Libresse (SCA HYGIENE).

Najczęściej używanymi wśród respondentek markami tamponów były OB (Johnson & Johnson), Naturella (P&G), Bella (Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych) i Tampax (P&G), zaś wkładek higienicznych: Bella Panty (Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych), Discreet (P&G), Naturella (P&G), Carefree (Johnson & Johnson), Alldays (P&G), Libresse (SCA HYGIENE).

Zestawy prezentowe

Po lecie zostały jedynie wspomnienia, trwa jesień a przed nami zima, a więc już niedługo rozpoczniemy zakupy przedświąteczne – często prezentowe. Okres ten wymusza na Polkach jeszcze większy „wysiłek zakupowy” niż podczas pozostałej części roku, jednak bez żadnych wyrzutów mogą one oddać się w wir zakupów ze świadomością, że zakupione produkty z pewnością przydadzą się im samym, bądź osobom obdarowanym. Odchodząc od schematów pamiętajmy jednak również o kobietach, które za zakupami nie przepadają. W świecie kosmetyków jest wiele propozycji zarówno dla jednej, jak i drugiej grupy. Miłośniczki zakupów, pragnące sprawdzać, oglądać oraz dobierać z pewnością poczują się świetnie otoczone dużym wyborem produktów. Z kolei wszelkiego rodzaju kosmetyczne zestawy prezentowe mogą okazać się zbawieniem dla tych kobiet, które nie spędzają w sklepach zbyt dużo czasu i kierują się przede wszystkim wygodą zakupów. Niemalże wszystkie czołowe marki wprowadzają w tym szczególnym czasie pięknie wyglądające kosmetyczne zestawy podarunkowe. Różnorodność tych produktów jest zaskakująca. Znajdziemy wszelkiego rodzaju zestawy dla różnych grup wiekowych oraz każdej płci. Nie dość, że zestawy te zachwycają wizualnie i są praktyczne, to również ceny oferowane przez handel w tym okresie są bardzo atrakcyjne. Któż nie chciałby dostać od swojej kobiety fajnego zestawu kosmetyków…

Anna Pańczyk


tagi: drogeria, kosmetyki, kobieta,