Kategorie produktów

Wywiad z Dariuszem Grochowskim, DrinkFood Sp. z o.o.

Czwartek, 12 października 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 10/140. Październik 2017
O zmianach w portfolio i świadomości konsumentów, która warunkuje rozwój rynku napojów izotonicznych rozmawiamy z Dariuszem Grochowskim, Prezesem Zarządu firmy DrinkFood Sp. z o.o.
Napoje izotoniczne, wody owocowe, napoje niegazowane i gazowane – proszę opowiedzieć więcej o portfolio firmy.

Portfolio firmy DrinkFood jest bogate w produkty, z których każdy może wybrać coś dla siebie. Różnorodność jaką oferujemy sprawia, że docieramy z naszym asortymentem do każdego, nawet najbardziej wybrednego konsumenta. W naszej ofercie znajduje się m.in. Woda Świętokrzyska. To na bazie tej wody produkowane są wszystkie nasze napoje. Do najbardziej znanych marek bez wątpienia należy Dodoni występujący w charakterystycznej, zdobionej, kwadratowej butelce PET o pojemności 1,75 l oraz w kartoniku 0,2 l. Dodatkowo od niedawna do oferty dołączyły wysokiej jakości napoje gazowane Tuzzo oraz stworzony specjalnie na potrzeby Mistrzostw Europy Lotto Eurovolley Napój Izotoniczny nrONE. Oczywiście nie zapominamy, także o zwolennikach napojów dyskontowych. To właśnie do nich skierowane są gazowane napoje Caan i Max Cool.
Marka Dodoni, znana od lat przez konsumentów w ostatnim czasie została odświeżona.

Proszę opowiedzieć o zmianach oraz przesłankach, którymi się Państwo kierowali?

 W ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na gigantyczną zmianę wizerunkową marki Dodoni. Uznaliśmy, że nadszedł moment na zmiany i postanowiliśmy dokonać rewolucji. Założeniem było unowocześnienie wizerunku marki Dodoni i nawiązanie do obowiązujących trendów. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań grupa docelowa konsumentów Dodoni znacznie odmłodniała, dlatego też zdecydowaliśmy się na tak odważny krok. Stare czerwone logo Dodoni zastąpione zostało nowym, zupełnie innym niż poprzednie, niebieskim logiem marki. Zmianie uległy też wszystkie etykiety napoju niegazowanego Dodoni o pojemności 1,75 l. Obecna etykieta jest świeża, soczysta i jeszcze bardziej owocowa. Ulepszeniu uległa również receptura. Od tej pory napoje Dodoni nie będą zawierać sztucznych słodzików, a zawartość cukru uległa obniżeniu.

Napoje izotoniczne to nowość w ofercie. Co wpłynęło na wprowadzenie tego produktu. Jakie są trendy na rynku napojów izotonicznych i jak wpisuje się w nie nrONE Isotonic Drink?

Świadomość konsumentów napojów izotonicznych stale rośnie, dlatego też zdecydowaliśmy się na wejście w ten segment. Napoje funkcjonalne, czyli m.in. energetyczne i izotoniczne to dynamicznie rozwijające się kategorie. Napędza je przede wszystkim moda na bycie aktywnym fizycznie. Ta tendencja stale rośnie, dlatego też właśnie w tej kategorii upatrujemy szanse na rozwój. nrONE Isotonic Drink to sportowy napój izotoniczny opracowany w oparciu o specjalistyczną wiedzę. Oferowany przez nas produkt zawiera wodę, glukozę, węglowodany, witaminy B3, B5, B6, B7 oraz sód i potas – uzupełniając składniki tracone podczas wysiłku fizycznego. Tak skomponowany skład pozwala na szybkie i skuteczne nawodnienie organizmu, inaczej niż w przypadku spożycia wody, bądź wysoko-słodzonego napoju oraz utrzymanie przez dłuższy czas optymalnej formy podczas wysiłku fizycznego. Stworzony przez nas nrONE Isotonic Drink oferowany jest w czterech smakach: wieloowocowym, pomarańczowym oraz niespotykanych na rynku smakach kiwi i liczi, zaspokajając tym samym różne preferencje smakowe konsumenta. Nasza receptura jest zgodna z europejskimi wymaganiami dotyczącymi jakości napoju izotonicznego takimi jak:
  • osmolalność napoju w przedziale 270 – 330 mOsm/kg
  • kaloryczność napoju 240 kcal/1000 ml 70% energii dostarczone z cukrów o wysokim indeksie glikemicznym, natychmiastowo uzupełniających braki energetyczne w komórkach organizmu, pozostałe 30% to węglowodany, powoli uwalniające energię, dla zachowania sił na dłuższy czas
  • zawiera 500 mg/l kationów sodu oraz 210 mg/l kationów potasu, uzupełniających elektrolity tracone z potem w trakcie intensywnego wysiłku
  • zawiera witaminy: niacynę, biotynę, kwas pantotenowy oraz witaminę B6.
To tylko niektóre z mnóstwa zalet jakie płyną ze spożywania napoju izotonicznego nrONE.

Czy planowane są kolejne zmiany w portfolio bądź akcje promocyjne poszczegónych marek?

Aktywnie obserwujemy trendy na rynku napojów. Realizujemy również swoje pomysły i tworzymy projekty, które są w fazie testów. Te z nich, które pomyślnie przejdą fazę testową na stałe zagoszczą w naszym asortymencie. Póki co jednak nie będziemy zdradzać o jakie kategorie z branży napojów powiększy się nasze portfolio. Nasze nowości już wkrótce pojawią się w najlepszych sklepach w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Dariusz Grochowski, DrinkFood,