Wywiady

Wywiad z Arturem Kowalczykiem, Dyrektorem Handlowym TAGO

Czwartek, 12 października 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 10/140. Październik 2017
O inwestycjach, trendach na rynku oraz nowościach w portfolio rozmawiamy z Arturem Kowalczykiem, Dyrektorem Handlowym TAGO.
W poprzednim roku zakład Tago został zmodernizowany i unowocześniony. Proszę opowiedzieć o efektach tych zmian. Czy dzięki temu pozycja firmy na rynku została wzmocniona?

Modernizacja zakładu to nie tylko ubiegły rok. Cały proces rozpoczął się w ostatnich latach i tak naprawdę trwa do dziś.

Celem, który założyliśmy była optymalizacja procesu produkcyjnego i obniżenie kosztów. Poniesione olbrzymie nakłady finansowe w robotyzację linii produkcyjnych przyczyniły się do ich usprawnienia, a także do poprawy efektywności produkcji. Cel został osiągnięty.

Inwestycje w nowe technologie, miały wpływ na rozszerzenie portfolio o nowe produkty. Dzięki temu zyskaliśmy przewagę konkurencyjną, bo zarówno oferta produktowa, jak i jakość produktów są na bardzo wysokim poziomie. Co więcej, jakość dotychczas oferowanych – uległa znacznej poprawie.

Na pewno jest to dobry kierunek zmian, tym bardziej, że marka Tago jest coraz bardziej rozpoznawalna i doceniana przez klientów, co przedkłada się na wzrost sprzedaży nie tylko w handlu tradycyjnym, ale również w kanale nowoczesnym. 

Jakie trendy są widoczne na rynku ciastkarskim? Jak odpowiada na nie Tago?

Trendem na rynku jest zdrowy tryb życia. Konsument jest dziś bardziej świadomy swoich potrzeb. Poszukuje produktów wysokiej jakości i jednocześnie produktów zdrowych, wzbogacanych o naturalne składniki, witaminy i minerały, z obniżoną zawartością cukru.

Naszym celem jest być bliżej klienta, zrozumieć i zidentyfikować jego oczekiwania, co więcej kształtować potrzeby i reagować na nie szybko i elastycznie.

W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów Tago planuje rozszerzyć ofertę o produkty z wartością dodaną, wzbogaconą zdrowymi dodatkami.

Jakie nowości pojawiły się w portfolio w ostatnim czasie? Czy planowane są kolejne?

W ostatnim czasie naszą ofertę rozszerzyliśmy o nowy produkt w czekoladzie – Maltballs, niezwykłe połączenie chrupiącej kulki i wyśmienitej mlecznej czekolady. Linię produktów premium wzbogaciły nowe smaki Bezy z lekkim kremem owocowym. W ofercie znalazła się również bombonierka Tago Excellent, mieszanka wybornych w smaku ciastek. Puszyste bezy, maślane precle, kruche rurki, produkty w czekoladzie, bogactwo smaków – w jednym opakowaniu na każdą okazję.

Nie zapomnieliśmy też o naszych najmłodszych konsumentach. To z myślą o nich w naszej ofercie znalazł się Taguś, puszysty miś z ciasta biszkoptowego z nadzieniem kremowym i owocowym, który mamy nadzieję podbije serca naszych milusińskich. W ofercie kierowanej do dzieci znajdą się w niedługim czasie również markizy, herbatniki przełożone kremem w wersji jasnej i ciemnej. Zabawne buźki, do tego wyśmienity krem, mnóstwo pyszności w jednym ciasteczku.

Nowe produkty znalazły się również w ofercie bożonarodzeniowej. Kruche ciasteczka francuskie, puszyste pierniki, aromatyczne herbatniki korzenne i wyśmienite ciastka  w czekoladzie. Produkty te oprócz walorów smakowych posiadają również charakter funkcjonalny. Można nimi przyozdobić zarówno choinkę, jak i świąteczny stół.

Dodam, że w przygotowaniu są kolejne nowości, ale to już temat na następny wywiad.

Duże znaczenie dla firmy ma eksport. Proszę opowiedzieć jak ważną część sprzedaży stanowi, na jakie rynki trafiają produkty oraz jakie są plany rozwojowe na najbliższy okres na rynkach zagranicznych?

W naszej firmie eksport ma znaczny udział w sprzedaży. Jesteśmy obecni na 60 rynkach zagranicznych na 6 kontynentach. Naszymi głównymi odbiorcami są klienci z regionu Europy Centralnej, UK, jak również Rosji. Planujemy zwiększenie naszej obecności na rynkach azjatyckich i latynoamerykańskich.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska


tagi: Artur Kowalczyk, TAGO,