Z rynku FMCG

Ruszyła III edycja programu Kulinarnie Mocni

Piątek, 06 października 2017
Oryginalne przepisy, apetyczne dania z prostych składników, ziół i przypraw oraz sztuka robienia przetworów z sezonowych produktów – tego wszystkiego nauczył edukatorów Banków Żywności Szef Kuchni marki Kamis – Maciej Wawryniuk. Przekazanie wiedzy miało miejsce podczas warsztatów Kulinarnie Mocni, których celem jest zachęcenie Polaków do gotowania od podstawi przekonanie ich, że mogą stworzyć kulinarne cuda bez względu na zasobność spiżarni. Wydarzenie odbyło się 29. września w CookUp Studio w Warszawie i zapoczątkowało III już edycję akcji.
Smak, niepowtarzalność, kreatywność

Maciej Wawryniuk po raz kolejny zainspirował Edukatorów Banków Żywności do kreatywnego gotowania z podstawowych składników. Tematem przewodnim pierwszego bloku tematycznego otwierającego III edycję  programu Kulinarnie Mocni były  przetwory. Szef Kuchni Kamis pokazał, jak w łatwy i pomysłowy sposób przygotować przetwory z sezonowych warzyw i owoców oraz jak później wykorzystać je w kuchni, łącząc z innymi prostymi składnikami i przyprawiając aromatycznymi ziołami i przyprawami.

Siła tkwi w ludziach

Edukatorzy podzieleni na grupy przygotowali nietuzinkowe potrawy takie jak forszmak, domowe burgery, burrito czy marmolada z dyni. Podczas wydarzenia edukatorzy Banków Żywności mieli możliwość bieżącej degustacji przygotowanych potraw. Swoim zapałem i entuzjazmem po raz kolejny udowodnili, że smaczne gotowanie może być proste i ma szansę porwać każdego – nawet osoby, które dopiero rozpoczynają swoją kulinarną przygodę.

Za nami inspirujące warsztaty, podczas których edukatorzy Banków Żywności pokazali swój zapał i zaangażowanie. Kulinarna edukacja pod czujnym okiem Macieja Wawryniuka, Szefa Kuchni maki Kamis, to nie tylko kreatywna nauka,  wymiana kuchennych doświadczeń, ale również doskonała zabawa. Cieszymy się, że możemy wspólnie z Bankami Żywności tworzyć tak wspaniałą inicjatywę, jaką jest projekt Kulinarnie Mocni. Z każdą edycją zapraszamy jego uczestników do świata pełnego pasji do smakowitych potraw, ziół i przypraw. Wierzymy, że inicjatywa daje jej beneficjentom motywację do działania, nie tylko w kuchni. – mówi Iwona German, Dyrektor marketingu z McCormick Polska, właściciela marki Kamis.

Zdobytą wiedzę i ciekawe pomysły na pyszne przetwory edukatorzy wykorzystają na warsztatach z osobami z programu żywnościowego POPŻ, które odbędą się w regionach, które reprezentują.

Kilka słów o programie „Kulinarnie Mocni”

To społeczna inicjatywa Banków Żywności i firmy McCormick Polska skierowana do edukatorów Banków Żywności, którzy prowadzą zajęcia kulinarne dla osób korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa oraz wszystkich uczestników warsztatów lokalnych. Celem akcji jest wsparcie polskich rodzin w zakresie smacznego, prostego i efektywnego gotowania oraz aktywacja lokalnych społeczności. Organizatorzy akcji pokazują, jak, niezależnie od wysokości domowego budżetu, stworzyć smaczne i zdrowe dania przy użyciu odpowiednio dobranych przypraw oraz ziół. Akcja wpisuje się również w trend niemarnowania żywności.



tagi: Kulinarnie Mocni , Kamis , Bank Żywności ,