Technika w handlu

POHiD partnerem kampanii „Warto Bezgotówkowo”

Czwartek, 21 września 2017
12 września 2017 zainaugurowana została kampania społeczna „Warto Bezgotówkowo”, pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów. W konferencji inauguracyjnej udział wzięli: Wiceminister Rozwoju Tadeusz Kościński, Przewodniczący Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności Włodzimierz Kicinski, Prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, Wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości Waldemar Zbytek oraz Prezes POHiD Renata Juszkiewicz.
Inicjatorem kampanii jest Koalicja na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, której POHiD jest jednym z partnerów, koordynowana przez Warszawski Instytut Bankowości.

Celem kampanii „Warto Bezgotówkowo” jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności.

Firmy zrezszone w POHID na co dzień realizują nowoczesne formy płatności oraz aktywnie współuczestniczyły we wszystkich kluczowych wydarzeniach dla rynku płatności bezgotówkowych.

Członkowie POHID jako pierwsze wprowadzały nowinki w zakresie płatności bezgotówkowych jak np. karty kredytowe wydawane wspólnie z bankami i wspólnie z bankami są twórcami sukcesu płatności bezstykowych w Polsce, których udzial we wszystkich płatnościach bezgotówkowych osiągnął 60%.

POHID również uczestniczy w budowaniu otoczenia prawnego dla rynku płatności bezgotówkowych a w trosce o rozwój sieci akceptacji aktywnie zaangażował się w obniżanie kosztów płatności bezgotówkowych interchange, co przyczyniło się do znacznego zwiększenia ilości punktów handlowych akceptujących karty płatnicze.

Polska jako rynek płatności bezgotówkowych przebyła długą drogę od chwili gdy udział płatności bezgotówkowych wynosił 2% do chwili obecnej 20 %. Sukces ten był możliwy dzięki zaangażowaniu sieci handlowych. Obecnie handel staje przed wyzwaniami oferowania wygodnych płatności bezgotówkowych w Omnichannel, a więc możliwości płacenia bezgotówkowego za pomocą każdego urządzenia mobilnego.



źródło: pohid.pl


tagi: POHiD, kampania, Warto Bezgotówkowo,