W czerwcu, wraz z rozpoczęciem lata oraz pojawieniem się wysokich temperatur klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgają po produkty, które przyniosą ochłodę i pomogą ugasić pragnienie. Wartość sprzedaży lodów impulsowych wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 20% oraz o ok. 3% w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Obroty generowane przez wodę mineralną były o ok. 8% wyższe niż maju 2017, jednak o ok. 4% niższe niż w czerwcu ubiegłego roku. Na napoje gazowane klienci wydali o 10% więcej niż w maju b.r. oraz o niemal 4% więcej niż w czerwcu 2016.
W czerwcu klienci sklepów małoformatowych chętnie sięgali również po piwo. Wartość sprzedaży tej kategorii wzrosła w porównaniu do maja b.r. o ok. 6% oraz o ok. 3% w porównaniu do czerwca 2016. W porównaniu z zeszłym rokiem znacznie wzrosły również wydatki klientów na wódki czyste. W czerwcu 2017 obroty generowane przez tę kategorię były o ok. 12% wyższe w porównaniu do czerwca 2016. Stale rośnie również wartość sprzedaży wódek smakowych, w czerwcu 2017 klienci wydali na nie o 18% więcej niż w czerwcu ubiegłego roku oraz o 2% więcej w porównaniu do maja b.r.
Czerwiec to miesiąc, na który przypada szczyt sezonu truskawkowego oraz pojawiają się inne sezonowe owoce. W tym czasie rośnie zainteresowanie klientów produktami, które wykorzystywane są do przygotowywania domowych przetworów. W czerwcu na cukry i fixy żelujące konsumenci wydali ponad stukrotnie więcej niż w maju bieżącego roku, jednak ze względu na wysokie ceny owoców sprzedaż tego rodzaju produktów ułatwiających przygotowywanie przetworów była o 30% niższa w porównaniu do czerwcu ubiegłego roku.
Wraz z nadejściem cieplejszych dni rośnie zainteresowanie klientów napojami mlecznymi, które nie tylko dobrze smakują, ale pomogą również ugasić pragnienie. W czerwcu 2017 na kefiry i maślanki klienci sklepów małoformatowych wydali o ok. 33% więcej niż w maju b.r., jednak odpowiednio o ok. 5% oraz 3% mniej niż w czerwcu ubiegłego roku.
Wysokie temperatury nie sprzyjają konsumpcji napojów gorących. Kakao oraz herbaty na paragonach klientów pojawiały się o ok.13% rzadziej niż w maju b.r., jednak odpowiednio o 2,3% oraz 0,4% częściej niż w czerwcu 2016.
W czerwcu 2017 klienci sklepów małoformatowych jednorazowo wydawali na zakupy średnio 12,87 zł, czyli o 1% więcej niż w poprzednim miesiącu oraz o 8,5% więcej w porównaniu do czerwca ubiegłego roku.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
źródło: pih.org.pl
tagi: CMR , Polska Izba Handlu , sprzedaż , sklepy małoformatowe ,
W 2023 roku GK Gobarto wypracowała ponad 182 mln zł zysku...
Polacy myślą o gospodarce z coraz większym optymizmem, choć...
Tydzień przed Wielkanocą najwięcej konsumentów miało...
Ich postulatom towarzyszy jednak szereg mitów...
Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem...
Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku...
Autorzy raportu, podsumowując zebrane dane, biją na alarm...
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...