Wywiady

„Naszym celem jest dostarczenie do odbiorcy zdrowych, naturalnych produktów najwyższej jakości

Wtorek, 25 lipca 2017 HURT & DETAL Nr 07/137. Lipiec 2017
Michał Czerwiński, Członek Zarządu Purella Food w rozmowie z Moniką Górką.
Rynek zdrowej żywności w Polsce wciąż się rozwija. Na jakim poziomie jest teraz stan świadomości polskiego konsumenta? 
Polski rynek zdrowej żywności, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej i USA, jest wciąż mały i nienasycony, nie pozostaje jednak obojętny na światowe wpływy i znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju. Od ponad 3 lat wskaźnik sprzedaży zdrowej żywności utrzymuje się na poziomie około 20%. W 2013 roku wartość rynku wynosiła 550 mln zł, w 2014 roku już 700 mln zł, a w 2015 roku 770-800 mln zł, co i tak stanowi zaledwie 0,3% kwoty całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w 2017 roku kwota ta przekroczy 1 mld zł. 
Choć Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe, pozostajemy narodem mało świadomym w temacie zdrowego odżywiania. Pokutuje zatem pogląd, że zdrowa żywność jest trudno dostępnym luksusem i ekstrawagancją, której trzeba poświęcić dużo czasu i pieniędzy. Układ sił na rynku zaczął się zmieniać odkąd duże sieci handlowe dostrzegły w zdrowej żywności niszę z rosnącym potencjałem i poszerzyły swoje oferty o produkty Eko i Bio, kierując na nie uwagę szerszej grupy odbiorców. Obecnie gra toczy się o to, aby dostrzec, że zdrowa żywność to nie chwilowa moda, ale utrzymujący się trend z ogromnym potencjałem, także w mniejszych miejscowościach.
 
Czyli Purella Food ma w Polsce swoją misję?
Celem naszej firmy jest kreowanie świadomości Polaków, nie tylko w sferze odżywiania, ale także zdrowego życia. Purella Food swoimi działaniami chce walczyć z wciąż szeroko obecnym mitem, że super żywność to przywilej dostępny wyłącznie wybranym. Pierwszym krokiem jest wzmożona działalność w świecie social media i doskonała komunikacja marki na takich portalach jak Facebook, Instagram czy YouTube, które służą nie tylko do budowania własnej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do prowadzenia szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej. 
Marka Purella Food swoimi produktami oraz założeniami celnie wpisuje się we wszystkie współczesne trendy z kręgu wellness (świadomego dbania o siebie), fitness (aktywnego trybu życia) czy free form food (wykluczenie z diety jakiegoś składnika w skutek jego nietolerancji bądź świadomej decyzji – jak w przypadku diety bezmięsnej). Strategia firmy Purella Food to idealny przykład na trafną obserwację zmian społecznych. 
 
A czym jest chlorella? Co powinniśmy o niej wiedzieć?
Chlorella (łac. chlorella vulgaris) to odmiana jednokomórkowej algi słodkowodnej, która żyje w zbiornikach wodnych głównie w Azji, tam gdzie panuje odpowiednia temperatura i klimat. Jest to jedna z najstarszych form życia na świecie. Główną zaletą chlorelli jest duża zawartość chlorofilu. Powoduje on namnażanie i odbudowywanie czerwonych krwinek, przez co organizm szybciej się regeneruje i wzrasta jego wydolność. Chlorellę od wielu lat stosują sportowcy, m.in. uprawiający bieganie, jazdę na rowerze, triathlon. Można powiedzieć, że jest ona rodzajem zielonego, naturalnego dopingu. Chlorella jest też produktem medycznym. Stosuje się ją po chemioterapii i przy leczeniu nowotworów. Inną zaletą chlorelli jest ogromna ilość składników odżywczych: witamin, składników mineralnych, pierwiastków, takich jak żelazo czy potas. Chlorella w 60% składa się z białka. To ważny aspekt dla ludzi, którzy nie jedzą mięsa. Przeprowadzone badania wykazały także pozytywny wpływ chlorelli przyjmowanej w czasie ciąży, a także podczas karmienia piersią. Znacznie zmniejsza ona przekazywanie toksyn środowiskowych noworodkom przez organizm matek. Chlorella stymuluje odporność, dzięki temu organizm zyskuje naturalną barierę na infekcje zarówno wirusowe, jak i bakteryjne. Ten mikroskopijny glon wzmacnia układ immunologiczny.
 
Dlaczego chlorella właśnie z Korei?
Po szczegółowej analizie rynku, m.in. raportów z USA i Niemiec na temat zdrowej żywności zdecydowaliśmy się na kategorię superfoods, w tym chlorellę. Równocześnie szukaliśmy firm, z którymi moglibyśmy podjąć współpracę i zostaliśmy skierowani do Korei. Dotarliśmy do badań porównujących czystość chlorelli produkowanej w różnych rejonach świata. Okazało się, że chlorella z Korei jest najczystsza, gdyż stopień jej zanieczyszczenia przez aluminium = 0 ppm. Powstaje ona w zamkniętych, sterylnych warunkach bez dostępu do środowiska zewnętrznego.
 
Proszę opowiedzieć więcej o ofercie produktowej Purella Food.
Purella Food działa na rynku zdrowej żywności od października 2015. Rozwijamy swoje portfolio produktów poprzez tworzenie innowacyjnych pomysłów z użyciem naturalnych składników i superfoods. Nasza firma przyjęła 3-letnią strategię TOP-5, czyli rozwoju portfolio o 5 wyselekcjonowanych superfoods. Pierwszym z nich jest oczywiście chlorella, którą pozyskujemy z Korei Południowej. Występuje w postaci tabletek oraz w formie sproszkowanej – idealnie nadającej się jako składnik do koktajli, czy smoothies. Na jej bazie i innych superfoods mamy już szeroką gamę produktów w linii Enjoy Pure Life, m.in. batony raw: Superfood Raw Bar oraz Chlorella Sport Bar, Natural Raw Bites, Cubes Superfood Snacks, Smoothie z Chlorellą oraz Smoothie z Chia. A to dopiero początek…
Dziękuję za rozmowę.

tagi: wywiad, Michał, Czerwiński, Purella, Food,