Wiadomości

Polska Grupa Supermarketów rusza z własna marką

Środa, 21 czerwca 2017
Polska Grupa Supermarketów (PGS) wprowadza do sieci blisko 600 placówek produkty spożywcze marki własnej pod nazwą - O! Dobre Pewne Twoje. To pierwszy taki projekt, opierający się na przygotowaniu szerokiej palety produktów spożywczych zamówionych u polskich producentów, w bardzo konkurencyjnych cenach. Obecnie do sklepów sieci trafi 50 produktów, a wkrótce poszerzy się do 100.
Plan wprowadzenia marki własnej przygotowywany był w sieci od 1,5 roku. Ostatecznie PGS zdecydowała o dwufazowym debiucie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje.

- W pierwszym etapie na półki trafią makarony, mąka, słone przekąski, artykuły higieniczne, soki i napoje, przetwory owocowo-warzywne m.in. owoce w puszkach. Drugi etap obejmie poszerzenie asortymentu o słodycze i dania gotowe – ujawnia Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy PGS.
    
PGS bazuje na polskich produktach w realizacji strategii budowy nowej marki. Produkcja zlecona została polskim, małym przedsiębiorstwom oraz dostawcom produktów.

- Od lat wspieramy polskie środowisko kupieckie i teraz podkreślamy nasz polski charakter. To kontynuacja naszej strategii budowania marki i sieci sklepów. Spodziewamy się, że wprowadzenia marki własnej przyczyni się do zwiększenia przychodów PGS w tym roku o 10 proc. – dodaje Przemysław Gaszewski.

Według analiz PGS, nawet 75% sprzedawanych produktów w sklepach należących do Grupy pochodzi od polskich producentów. Polskie pochodzenie produktu zachęca 64% Polaków* do zakupu produktów w sklepach. Meble, produkty bankowe oraz właśnie artykuły spożywcze to kategorie, w przypadku których polskie pochodzenie jest szczególnie istotne dla badanych.

Przedstawiciele sieci PGS podkreślają, że chcą konkurować cenowo i jakościowo z dużymi, międzynarodowymi sklepami w kategorii napojów gazowanych (tu własny napój o smaku Cola), segmencie kasz i mąki, a później serów, słodyczy i dżemów.

Polska Grupa Supermarketów posiada blisko 600 placówek w całej Polsce, skupionych pod markami Top Market, Delica i Minuta8. Zatrudnia prawie 10 tys. pracowników, a jej obroty sięgają 3,5 mld złotych. Wg raportu Roland Berger, marka TopMarket jest trzecią pod względem dynamiki rozwoju siecią w Polsce.



*  Dane za Open Research (Kwiecień 2016)



tagi: Polska Grupa Supermarketów , marka własna , O! Dobre Pewne Twoje ,