Kategorie produktów

Cashback przyciąga klientów i zwiększa obroty

Wtorek, 13 czerwca 2017 HURT & DETAL Nr 06/136. Czerwiec 2017
Wypłata gotówki ze sklepowej kasy przy płaceniu kartą to opcja, o którą coraz częściej pytają klienci. Sprzedawcy zdążyli się już z nią oswoić i coraz częściej zauważają korzyści.
Najnowsze dane NBP potwierdzają wzrost popularności usługi cashback („Płać kartą i wypłacaj”). Na koniec 2016 r. można było z niej skorzystać w 109 tys. punktów handlowo-usługowych, czyli o 16 tys. więcej niż rok wcześniej.Rosnące zainteresowanie tą ofertą jest zauważalne również przez samych właścicieli i kierowników sklepów, jak pokazują najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Mastercard.

Zdaniem ankietowanych detalistów coraz częściej wypłata gotówki ze sklepowej kasy jest głównym motywem wizyty w sklepie konsumenta, który tylko przy okazji robi małe zakupy. Twierdzi tak już 48% ankietowanych. Z badania wynika również, że dla sprzedawców główną motywacją do wdrożenia cashback jest chęć pozyskania nowych klientów (59%). Drugim najczęstszym powodem wdrożenia usługi deklarowanym przez ankietowanych detalistów jest chęć zwiększenia zadowolenia dotychczasowych klientów. Już niemal co trzeci badany zdążył zauważyć realny wpływ wprowadzenia usługi na zwiększenie liczby klientów w swojej placówce, a 70% detalistów poleciłoby ją innym sprzedawcom.

Zauważalna jest też coraz większa świadomość i zainteresowanie wypłatami gotówki wśród konsumentów. Coraz częściej, gdy chcą oni skorzystać z usługi cashback, sami pytają o taką możliwość (62%). Klienci doceniają w usłudze „Płać kartą i wypłacaj” możliwość wypłaty konkretnej, potrzebnej im sumy. Zdaniem detalistów właśnie to jest najpopularniejszym motywem korzystania z usługi przez ich klientów (37%). W ubiegłym roku Mastercard podwyższył limit pojedynczej wypłaty w ramach usługi „Płać kartą i wypłacaj” z 300 do 500 złotych.

Rosnące zainteresowanie usługą jest też widoczne w coraz większej częstotliwości wypłat. 37% detalistów ankietowanych w badaniu Mastercard deklaruje, że wzrosła ona w ciągu ostatniego roku. Potwierdzają to dane NBP za rok 2016. Liczba wszystkich wypłat wyniosła wtedy 11,3 mln, czyli o 44% więcej niż w 2015 r. Z kolei wartość wszystkich wypłat wyniosła 1,2 mld zł, czyli o 54% więcej niż rok wcześniej.


tagi: Cashback , gotówka , konsument ,