Technologia

Oracle i Mastercard łączą siły dla prostszych płatności

Poniedziałek, 27 lutego 2017
Firmy Oracle i Mastercard poinformowały o nawiązaniu globalnej współpracy, która ma na celu dostarczenie efektywnych rozwiązań w obszarze płatności cyfrowych dla sektora handlu detalicznego i branży hotelarskiej. Na początku współpracy obydwie firmy skupią się na trzech głównych obszarach innowacyjnych rozwiązań dla restauracji, hoteli oraz sklepów detalicznych:
  • Punkty handlowo-usługowe - Oracle i Mastercard będą wspólnie pracować nad utworzeniem i rozwijaniem systemów do obsługi płatności cyfrowych dla punktów handlowych, w tym Qkr! z systemem Masterpass. Jest to aplikacja mobilna umożliwiająca klientom łatwe zamawianie towarów i usług oraz regulowanie płatności za pośrednictwem smartfonów, bez konieczności czekania na połączenie telefoniczne lub na obsługę w restauracji. Dzięki tej integracji transakcje staną się proste, wygodne i bezpieczne.
  • Efektywność operacyjna - Zamiast rozwijać i wdrażać osobne rozwiązania płatności dla sklepów stacjonarnych i sklepów on-line, detaliści mogą czerpać korzyści z pełni zintegrowanej obsługi płatności cyfrowych i zapobiegania oszustwom poprzez wykorzystanie globalnych usług od Mastercard Payment Gateway Services.
  • Międzykanałowa spójność - Zintegrowanie portfela cyfrowego Masterpass z produktami Oracle zapewnia detalistom płynny proces płatności w różnych kanałach sprzedaży.

Firmy Mastercard i Oracle pracują już ze wspólnymi partnerami, takimi jak wagamama, Carluccio’s, Young & Co.s Brewery oraz Geronimo Pubs. Wszystkie te przedsiębiorstwa używają rozwiązania Qkr, aby umożliwić swoim klientom składanie dodatkowych zamówień podczas posiłków, dokonywanie płatności przy stoliku oraz dzielenie jednego rachunku na wiele osób.

„Biorąc pod uwagę, że już niemal 80% konsumentów korzysta z technologii na którymś z etapów robienia zakupów, Mastercard angażuje się w uruchomienie środowiska handlu elektronicznego we wszystkich kanałach i na wszystkich rodzajach urządzeń, udostępniając wygodne funkcjonalności użytkownikom w domach, sklepach i w podróży” ‒ dodaje Chris Fendley, wiceprezes ds. rozwoju relacji z akceptantami w firmie Mastercard. „We współpracy z firmą Oracle możemy pomóc sprzedawcom detalicznym oraz firmom świadczącym usługi hotelarskie nawiązywać kontakty z klientami w bardziej zaangażowany sposób, co umożliwi im jednocześnie szybki i bezpieczny rozwój na dużą skalę.”



tagi: Oracle , Mastercard , płatności cyfrowe ,