Wywiady

Rozmowa z Piotrem Wasiem – Country Managerem Ingenico

Piątek, 23 grudnia 2016
O nowych produktach i zmianach na rynku terminali płatniczych rozmawiamy z Piotrem Wasiem – Country Managerem Ingenico na Polskę, Ukrainę, Węgry i kraje bałtyckie.
Telium TETRA to nowa gama urządzeń Ingenico. Jakie są najważniejsze zmiany, które detaliści zauważą w nowych terminalach?

W biznesie finansowo-technologicznym przychodzi czas, w którym niezbędna jest wymiana całej gamy urządzeń. Chodzi nie tylko o unowocześnianie sprzętu, ale także o odświeżenie ich designu i wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych. Zasada jest uniwersalna, tak jak telewizory czy laptopy, unowocześniane są również terminale płatnicze. Uznaliśmy zatem, że przyszedł czas na głęboką przebudowę całej gamy naszych produktów.

Jedną z istotniejszych kwestii było dla nas to, by nasze terminale podobały się. Dlatego przy projektowaniu nowych urządzeń szukaliśmy właściwego designu. Druga rzecz to wykorzystana w urządzeniach technologia – m.in. pamięć, budowa płyty głównej, sposób, w jaki terminale są zasilane.

Cała gama urządzeń Telium TETRA została przebudowana tak, że czytnik kart znajduje się w innym miejscu – dlaczego?

Jako lider odpowiadający na oczekiwania rynku oraz kształtujący nowe trendy, stworzyliśmy rodzinę terminali, które poza tym, że są ładne, są także funkcjonalne i wygodne w obsłudze.

Urządzenia, które są obecnie standardem na rynku, były projektowane jeszcze przed dynamicznym rozwojem nowych sposobów płatności, np. płatności zbliżeniowych. Inżynierowie, nie mając doświadczenia z tą formą płatności umieszczali czytnik kart zbliżeniowych – wykorzystywany obecnie niezwykle często – za wyświetlaczem, co powodowało z jednej strony rysowanie ekranu, podczas dokonywania płatności, a z drugiej zasłanianie wyświetlanych na nim informacji. W naszych nowych urządzeniach Telium TETRA czytniki są umieszczone nad wyświetlaczem. Tym samym niwelujemy to, co jest uciążliwe dla detalisty, kłopotliwe dla klienta sklepu oraz narażające terminal na niszczenie przez karty.

W ostatnich latach rozwinęła się też technologia, np. ekranów dotykowych, które szeroko wprowadziliśmy w nowych urządzeniach. Chcemy dać sprzedawcom znacznie więcej, dlatego oprócz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, oferujemy również możliwość łatwego instalowania na terminalach Telium TETRA różnych aplikacji, nie tylko tych obsługujących płatność. Wierzymy, że dzięki temu przedsiębiorcy korzystający z naszych urządzeń będą mogli rozwijać swoją działalność, a my wyprzedzimy konkurencję.

Co jeszcze może zaskoczyć klienta, który zdecyduje się na zmianę terminali na Wasze nowe urządzenia?

Urządzenia zostały wyposażone w nowy system operacyjny Telium TETRA. Pozwala on m.in.  instalować aplikacje, które nie tylko ułatwiają prowadzenie biznesu, ale również dają możliwość osiągania dodatkowych zysków. Przedsiębiorca może sam zdecydować, z jakich dodatkowych aplikacji skorzysta, by jak najlepiej dopasować urządzenie do specyfiki prowadzonej działalności. Aplikacje są uruchamiane i zarządzane poprzez dotykowy wyświetlacz, którego obsługa przypomina znaną już powszechnie obsługę smartfona. Przedsiębiorca może poprzez terminal zarządzać m.in. promocjami czy programami lojalnościowymi. Wszystko to ma na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom sprzedawców i ułatwienie ich pracy.



tagi: Ingenico , Piotr Waś ,