Kategorie produktów

Wywiad z Bartłomiejem Kubackim z PepsiCo

Piątek, 09 grudnia 2016 HURT & DETAL Nr 12/130. Grudzień 2016
Bartłomiej Kubacki, Senior Sales Activation Manager, PepsiCo w rozmowie z Moniką Górką.
Rok 2016 powoli dobiega końca. Czy PepsiCo może zaliczyć go do udanych?

Rok 2016 możemy zaliczyć do udanych. Cieszymy się z bardzo dobrych wyników sprzedażowych w Polsce naszych flagowych marek przekąskowych i napojowych.

W tym roku przeprowadziliśmy wiele atrakcyjnych aktywacji marketingowych angażujących konsumentów. Prawdziwym hitem było „Wyzwanie Smaku Pepsi” w zupełnie nowej odsłonie, a także „Footballowa Promocja Konsumencka” marki Lay’s.

W PepsiCo wierzymy, że osiąganie przez nas wysokich wyników rynkowych jest możliwe wyłącznie w ścisłej współpracy z naszymi zadowolonymi partnerami handlowymi. Gwarantujemy sieciom handlowym terminowe dostawy produktów PepsiCo, łatwość współpracy (m.in. dzięki naszym profesjonalnym przedstawicielom) oraz świetną obsługę. Zreorganizowaliśmy Dział Obsługi Klienta tak, aby być jak najbliżej naszych partnerów handlowych i móc jak najszybciej reagować na ich potrzeby. Jesteśmy więc bardzo dumni z tego, że PepsiCo w Polsce zostało w tym roku sklasyfikowane na pierwszym miejscu w rankingu polskich sieci handlowych pod względem satysfakcji współpracy z dostawcami produktów z kategorii dóbr szybkozbywalnych.

Zgodnie z filozofią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu”, dbamy o to, aby nasze działania wywierały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Cieszymy się, że sukcesy środowiskowe naszych polskich zakładów w zakresie oszczędności energii i wody zostały zauważone i wyróżnione w wielu konkursach i plebiscytach.

„Wyzwanie Smaku Pepsi” – proszę o podsumowanie tegorocznej akcji.

„Wyzwanie Smaku Pepsi” – uwielbiana przez konsumentów, flagowa akcja promocyjna, zyskała w tym roku nową formułę. Ekipy promocyjne, organizujące „ślepe testy” smaku Pepsi i drugiego napoju typu cola, docierały tym razem do wybranych, często zaskakujących grup, zdefiniowanych według żartobliwych kryteriów. Byli wśród nich m.in. działkowicze, rycerze, miłośnicy kotów, ale także strażacy czy rowerzyści. „Wyzwanie Smaku Pepsi” w nowej odsłonie cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem konsumentów w całej Polsce. Dlatego zdecydowaliśmy się ją rozszerzyć. Wraz z początkiem listopada ruszyła pierwsza zimowa edycja „Wyzwania Smaku Pepsi”. Po raz pierwszy zimą, różne, często bardzo zaskakujące, grupy konsumentów będą świetnie się bawić i odkrywać, który napój typu cola bardziej im smakuje.

Do 2025 r. zamierzacie zwiększać w portfolio ilość napojów bezcukrowych oraz o obniżonej kaloryczności. Jak oceniają Państwo rozwój rynku napojów gazowanych względem trendu prozdrowotnego?

W Polsce systematycznie wzrasta znaczenie segmentu napojów typu light, niezawierających cukru. Zgodnie z filozofią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu”, dbamy o to, aby konsumenci mogli znaleźć w naszym portfolio produkty jak najbardziej odpowiadające na ich potrzeby. Osobom dbającym o linię oferujemy bezcukrowe napoje Pepsi Max i Pepsi Light/Lemon oraz warianty Lipton Ice Tea częściowo słodzone stewią.

Jakie wyniki osiągnęły poszczególne marki PepsiCo? Która kategoria była motorem wzrostu rynku w minionym roku?

Cieszymy się z bardzo dobrych wyników sprzedażowych w Polsce naszych flagowych marek przekąskowych i napojowych. Marka Lay’s to niekwestionowany lider na rynku chipsów ziemniaczanych. Głównym segmentem kategorii napojów gazowanych są napoje typu cola, stanowiące około 65% całości sprzedaży. Pepsi ma grono swoich stałych zwolenników. Konsumenci dbający o linię chętnie sięgają po bezcukrowe warianty – Pepsi Light/Lemon i Pepsi Max. Amatorzy gazowanych napojów smakowych często sięgają po pomarańczową Mirindę i cytrynowo-limonkowy 7UP. Z kolei marka Lipton Ice Tea podbiła serca zwolenników herbat mrożonych w Polsce. Osoby, które lubią delektować się smakiem napojów typu „ice tea” wybierają wśród bogactwa wariantów owocowej Lipton Ice Tea na bazie czarnej i zielonej herbaty. Stale rośnie segment napojów energetycznych przeznaczonych dla młodych, aktywnych konsumentów, stąd PepsiCo konsekwentnie poszerza ofertę napojów energetycznych Rockstar.

Jakie konkretne cele, wyzwania stoją przed firmą w roku 2017?

Podobnie jak dotąd będziemy się skupiać na osiąganiu wysokich wyników rynkowych, zapewniając polskim konsumentom dostęp do szerokiego portfolio przekąsek i napojów, które odpowiadają na ich różne potrzeby. W 2017 roku nasze flagowe marki, jak Lay’s, Pepsi czy Lipton Ice Tea z pewnością zapewnią konsumentom wiele wspólnej zabawy i radości.

Dziękuję za rozmowę.


tagi: PepsiCo , Bartłomiej Kubacki ,