Z rynku FMCG

Produkty głęboko mrożone stają się coraz mniej tradycyjne

Środa, 26 października 2016
Producenci tradycyjnych mrożonych wyrobów mącznych coraz częściej stawiają na niestandardowe smaki. Przyczyną jest nasze rosnące zamiłowanie do kuchni świata - zauważają przedstawiciele rynku.
Metamorfoza smakowa pierogów

Pierogi z kapustą i grzybami, mięsem czy ruskie to najchętniej kupowane mrożone wyroby mączne w Polsce. Wybiera je aż 83 proc. konsumentów - wynika z analiz Gkf Poland. Produkt, który przez lata uchodził za tradycyjny, teraz jednak przechodzi metamorfozę.

Coraz częściej firmy specjalizujące się w produkcji mrożonych pierogów, decydują się wprowadzać na rynek nowe smaki.  Powodem jest rosnąca popularność kuchni świata, a także nasze zmieniające się gusta, zwłaszcza młodszej grupy konsumentów.

- Nie jesteśmy już zamknięci w tradycyjnych smakach, stajemy się liberalni kulinarnie. Coraz częściej jemy w restauracjach, pierogarniach, podróżujemy i sami gotujemy. Ta kulinarna edukacja wpływa także na nasze oczekiwania odnośnie gotowych produktów. Chcemy dziś produktów lepszych jakościowo, ale także zaskakujących smakiem, modnych - mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy "Anita", która jest jednym z liderów w produkcji mrożonych pierogów i pyz w Polsce.

Firmy produkujące gotowe dania mrożone stoją więc przed wyzwaniem sprostania tym wymaganiom.  W sklepowych lodówkach coraz częściej można znaleźć tradycyjne potrawy w nowych odsłonach smakowych. Pojawiają się one zarówno sezonowo (najczęściej jako dania słodkie z owocami), jak również w postaci stałych linii produktowych.

- Do tradycyjnych pierogów podchodzimy dziś odważniej, niż jeszcze 5 lat temu, ale także konsument jest inny, ma inne oczekiwania. Większa otwartość smakowa Polaków daje nam dziś możliwość znacznie większego różnicowania produktu i tworzenia nowych smaków, zaadoptowanych  chociażby z popularnych kuchni świata - mówi Mordalski.

Nowe smaki w Tesco

Przykładem takich działań jest jeden z produktów Tesco. Latem sieć wprowadziła do sprzedaży aż 3 nowe smaki tradycyjnych pierogów, które zamiast kapustą, grzybami czy mięsem, wypełniono farszem w stylu śródziemnomorskim, meksykańskim i greckim. Producentem mrożonego dania jest właśnie "Anita".

- Rynek staje się coraz chłonniejszy na innowacje w obrębie tradycyjnych dań. Jest popyt zarówno na pierogi z kapustą i grzybami, mięsem czy ruskie, jak również na nowe smaki, dotąd mało kojarzone z tradycyjnym polskim daniem. Te ostatnie wybierają przede wszystkim młodsi konsumenci. To właśnie z myślą o nich szuka się nowych smaków - mówi Mordalski.

Zdaniem ekspertów, nowe produkty mają szansę przełamania sceptycyzmu wielu konsumentów dotyczącego produktów mrożonych.  - Rynek produktów mrożonych, zwłaszcza wyrobów mącznych, czyli pierogów i pyz ma wciąż wiele do nadrobienia. Przez lata skupiał się on bowiem na produkcie tradycyjnym i podnoszeniu jego jakości. Teraz otwiera się na innowacje smakowe, która mają szansę być bodźcem dla rynku, ale także zachętą dla konsumentów, zwłaszcza dla grupy poszukującej alternatywy dla tradycyjnych dań mrożonych - zauważa.



tagi: Anita , produkty głęboko mrożone ,