Kategorie produktów

Wzwiad z Pauliną Włodarską-Grodzińską, FoodCare

Wtorek, 09 sierpnia 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 08/126. Sierpień 2016
O topowych markach napojów w portfolio FoodCare rozmowiamy z Pauliną Włodarską-Grodzińską, Dyrektor Marketingu.
Nowe warianty, oryginalne połączenia smakowe to przyszłość dla rynku energetyków w Polsce. Jak w te trendy wpisuje się marka Black?

Rynek napojów energetycznych rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, jednak w Polsce kategoria ta jest jeszcze stosunkowo mała, zwłaszcza w porównaniu do Europy Zachodniej, gdzie rynek jest prawie trzykrotnie większy1 niż w Europie Wschodniej (1 915 mln litrów vs 686 mln litrów). Oznacza to, że w Polsce, w kategorii napojów energetycznych wciąż jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Nowością w naszej ofercie jest np. Black Samuraj – napój energetyczny o egzotycznym, intensywnym smaku mango. Z myślą o rosnącej grupie osób unikających tauryny i kofeiny, opracowana została specjalna linia Black Vitamin Power. Formuła ta zawiera ekstrakt z guarany oraz witaminy z grupy B.

W ostatnim roku wartość sprzedaży Black wzrosła aż o 22%. To duży sukces, bo konkurencja jest niemała.

Cała kategoria napojów energetycznych na chwilę obecną warta jest już 982 mln zł w ujęciu wartościowym2, a do końca roku najprawdopodobniej osiągnie 1 mld zł.

Same liczby wskazują na fakt, że jest to rynek rozwojowy, trzeba tylko umieć to odpowiednio wykorzystać. Dowodem na to, że uważnie słuchamy konsumentów i idziemy w dobrym kierunku, jest fakt, że Polacy najczęściej decydują się na napój energetyczny Black3. W ostatnim roku wartość sprzedaży Black faktycznie wzrosła aż o 22%, osiągając największy wzrost spośród czołowych brandów4. Warto przy okazji wspomnieć, że Black poza Polską dostępny jest już w 56 krajach, a 15% sprzedaży pochodzi właśnie z eksportu.

Jakie są tegoroczne plany promocyjne marki Black?

Jeszcze w tym roku FoodCare uruchomi specjalną kampanię Black 360 połączoną z konkursem konsumenckim pod tytułem „Wskocz na puszkę”. Główną nagrodą w konkursie będzie spotkanie dla 3 osób z ambasadorem marki – światowej sławy, amerykańskim bokserem – Mikiem Tysonem. Ponadto zwycięzcy otrzymają roczny zapas energetyku z własnym wizerunkiem na puszce. Zgłoszenia konkursowe w formie zdjęcia ilustrującego, że po Black można więcej, przyjmowane są od 15 sierpnia do 15 września.

Kampania opiera się na zintegrowanych środkach przekazu, dzięki czemu dotrze do bardzo szerokiej grupy odbiorców i odpowiednio wzmocni wizerunek Black jako lidera na rynku energetyków w Polsce.

Coraz większa popularność aktywnego spędzania czasu daje dobre perspektywy dla rynku napojów izotonicznych.

Już teraz można zauważyć, że panująca moda na aktywny, zdrowy tryb życia, zdecydowanie korzystnie wpływa na kategorię napojów izotonicznych i stwarza dobre perspektywy na przyszłość. Rosnące zapotrzebowanie konsumentów motywuje nas to do ciągłej pracy nad ulepszaniem i rozbudowywaniem oferty.

Strategia marki 4Move opiera się na rekomendacji najlepszych trenerów świata. Do tej pory produkt swoim wizerunkiem promował portugalski trener Jose Mourinho. W tym roku dołączył do niego Adam Nawałka, jeden z najzdolniejszych trenerów na świecie. Do promowania marki nie bez powodu wybrani zostali najlepsi szkoleniowcy, ponieważ dzięki nim 4Move ma być kojarzony ze skutecznością i szybkim, sprawdzonym działaniem. 4Move zawiera odpowiednio zbilansowane witaminy i elektrolity, których zawartość gwarantuje konsumentom optymalne nawodnienie organizmu oraz natychmiastowy wzrost siły i wytrzymałości.

Portfolio Frugo wyróżnia się oryginalnymi smakami i kolorami. Czy w najbliższym czasie marka ponownie zaskoczy konsumenta?

Słuchamy konsumentów i nieustannie pracujemy nad ulepszaniem i rozbudowywaniem naszej oferty. Klasyczne – mocno czerwone, zielone, czarne czy pomarańczowe napoje, już dawno zostały wzbogacone o nowe kolory i smaki. Między innymi jest to Aloes Frugo w niespotykanej odsłonie z cząsteczkami aloesu. W naszej szerokiej ofercie znaleźć można również smakową wodę Frugo Juicy Water, w dwóch wariantach – truskawka i cytryna. Frugo to nie tylko znane wszystkim napoje, ale też soczyste żelki i lody wodne. Ofertę poszerzamy pod kątem nowych, niespotykanych smaków, jednocześnie dbając o wygodę naszych klientów – wprowadzamy nowe poręczne opakowania, w różnych rozmiarach oraz formach: szklanych i plastikowych butelkach.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Dawiec



tagi: FoodCare , Paulina Włodarska-Grodzińska ,