Śniadaniowa szansaOwoce i warzywa stosunkowo rzadko pojawiają się w śniadaniowym menu. Codziennie surowe warzywa jada na śniadanie 27% badanych, surowe owoce 19%, zaś suszone owoce tylko 8% pań. Widać zatem, że w segmencie śniadań jest duży potencjał do promowania spożycia owoców i warzyw.
Motywacje i barieryRespondentki, które nie jedzą śliwek kalifornijskich na śniadanie zapytano o przyczynę takiego stanu rzeczy, badane wskazały następujące przyczyny: nie smakują im takie śliwki (26 proc. wskazań) oraz nie wpadły na to, że można dodawać je do śniadania (25 proc. wskazań).
Z kolei te badane, które spożywają śliwki kalifornijskie, jako przyczynę podają wspomaganie trawienia (59 proc wskazań), natomiast aż 47 proc. ankietowanych zadeklarowało, że lubi ich smak a 38 proc. wskazało, że dobrze pasują do płatków oraz musli.
Z optymizmem na wyniki badań przeprowadzonych w Polsce patrzy Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe) – na polskim rynku widzimy wiele szans dla sprzedawców śliwek kalifornijskich. Kolejne badania wskazują, że konsumpcja suszonych śliwek w Polsce będzie rosła. Ponadto jesteśmy przekonani, że polscy konsumenci w swoich wyborach coraz częściej będą kierować się kryterium wysokiej jakości, którą zawsze znajdą w suszonych śliwkach z Kalifornii – podkreśla.
Działania marketingoweAby zapewnić marketingowe wsparcie dla kategorii śliwek suszonych z Kalifornii, już od ponad dwóch lat na polskim rynku California Prune Board realizuje program komunikacyjny, promujący spożywanie śliwek kalifornijskich. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne.
Patronat nad badaniem „Style śniadaniowe wśród Polek” objęły telewizja Kuchnia+, magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK oraz radio JemRadio.pl.Cały raport „Style śniadaniowe wśród Polek” jest dostępny pod linkiem:
http://goo.gl/m1FDBN W informacji prasowej cytowane są wyniki badań:
- „Style śniadaniowe wśród Polek” przygotowane na zlecenie California Prune Board przez IQS, w kwietniu 2016, metodą CAWI na grupie N=1000 kobiet w wieku 25-45.