Z rynku FMCG

PepsiCo z bogatą ofertą produktów odżywczych

Wtorek, 24 maja 2016
Zgodnie z filozofią PepsiCo „Performance with Purpose” („Działanie ze świadomością celu”), firma konsekwentnie dostosowuje ofertę swoich produktów żywnościowych do zmieniających się oczekiwań i potrzeb konsumentów w zakresie zdrowego stylu życiu.
PepsiCo rozpoczęło budowanie swojego portfolio produktów odżywczych w 1998 roku, kiedy przejęło na świecie firmę Tropicana produkującą soki owocowe. Następnie w 1999 roku firma nabyła markę Alvalle, pod którą oferowane są zupy i gazpacho. Od tego samego roku soki owocowe Toma są dostępne w Europie Centralnej, w tym na polskim rynku. Dwa lata później PepsiCo przejęło firmę Quaker oferującą m.in. płatki owsiane Quaker Oats, a w 2006 roku producenta soków Naked Juice.

Jednak od czasu wprowadzenia w PepsiCo filozofii „Performance with Purpose” w 2007 roku, prace nad poszerzeniem oferty produktów odżywczych PepsiCo w regionie Europa i Afryka Subsaharyjska nabrały tempa.

W 2007 roku, PepsiCo nabyło Sandora, wiodącego producenta soków owocowo-warzywnych na Ukrainie, którego portfolio marek obejmuje: Sandora, Sandorik, Sadochok i Nikolaevskiy Sokovyi Zavodv. W następnym roku PepsiCo kupiło rosyjską firmę Lebedyansky, dzięki czemu znacznie poszerzyło ofertę soków o popularne marki Fruktoviy Sad, Ya, Tonus i Severnaya Yagoda.

Natomiast w 2011 roku PepsiCo nabyło firmę Wimm-Bill-Dann, największego producenta produktów mlecznych i soków w Rosji, wprowadzając do swojej oferty marki soków Lubimiy i J7. Dzięki tej akwizycji PepsiCo stało się wiodącym graczem na rosyjskim rynku produktów mlecznych i soków.



źródło: pepsicopoland.com


tagi: PepsiCo , produkty odżywcze , Performance with Purpose ,