Technologia

paysafecard: 54,8% badanych Polaków nie chce wycofania gotówki

Wtorek, 10 maja 2016
Z badań przeprowadzonych na zlecenie paysafecard – jednego ze światowych liderów lidera internetowych przedpłaconych rozwiązań płatniczych typu prepaid, będącego częścią Paysafe Group plc – wynika, że większość ankietowanych Polaków jest przeciwna eliminacji gotówki i zamiany jej na cyfrowe formy płatności. Aż 54,8% respondentów wypowiedziało się przeciw jej likwidacji. Z wyników uzyskanych w innych krajach europejskich płyną podobne wnioski – 57,5% badanych nie chce wycofania realnych pieniędzy. W Grecji i we Włoszech ponad 45%, a w Anglii 60,6%. Trend jest szczególnie widoczny w Hiszpanii i w Niemczech, gdzie znalazło się najwięcej przeciwników rezygnacji z realnej waluty – odpowiednio 69% oraz 73,6% respondentów było negatywnie nastawionych do pomysłu.
W Polsce wśród obu płci panuje zgodność odnośnie wycofania z obiegu gotówki – 53,9% kobiet oraz  55,7% mężczyzn jest przeciwna. Niechęć do eliminacji realnej waluty jest szczególnie widoczna w przedziale wiekowym 18-25 lat, gdzie blisko 70% respondentów nie chce likwidacji tradycyjnej formy rozliczeń. Brak poparcia dla wycofania gotówki jest związany przede wszystkim z kwestią komfortu oraz bezpieczeństwa przy dokonywaniu transakcji.

 „Sklepy internetowe, udostępniające paysafecard jako metodę płatności, oferują użytkownikom większy wybór sposobu realizacji płatności. Obniża to częstotliwość przerywania transakcji i znacznie zwiększa liczbę dokonanych zakupów – potwierdzają to dotychczasowe doświadczenia wszystkich naszych partnerów. paysafecard to metoda płatności, która gwarantuje w Internecie doświadczenia płatnicze zbliżone do transakcji gotówkowych: nie wiąże się z koniecznością podawania swoich danych, gwarantuje bezpieczeństwo transakcji, a sam środek płatniczy nic nie kosztuje. Fakt, że życzy sobie tego 80% ankietowanych, doskonale wpisuje się w strategię sukcesu, którą realizujemy z wykorzystaniem naszej metody płatności typu prepaid w 43 krajach na całym świecie” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.

Według innych badań przeprowadzonych przez paysafecard , jako bardzo ważny aspekt przy dokonywaniu płatności w sieci, 83,6% ankietowanych wskazało bezpieczeństwo. Kolejnymi istotnymi czynnikami są szybkość oraz brak dodatkowych opłat – na co zwróciło uwagę 66,6% badanych. Dodatkowo 54% osób wskazało na wygodę, a 52,2% na anomimowość.

paysafecard działa w Polsce już od 8 lat. Dzięki bezpieczeństwu jakie oferuje internetowa gotówka, firmie zaufało ponad 800 000 użytkowników. Rynek w naszym kraju dynamicznie się rozwija się i liczba klientów będzie wzrastać. Według badań paysafecard, już teraz średnia jednorazowa transakcja online w naszym kraju wynosi ponad 350 PLN, a blisko 20% badanych osób przeznacza na ten cel ponad 500 PLN. PIN’y paysafecard dostępne są do nabycia między innymi w Relay, Inmedio, 1-Minute, Statoil, Shell, Stacjach BP, Komputronik, Auchan, RUCH, Carrefour, POLOmarket, Delikatesy Centrum, Pepco, a w grudniu 2015 dołączyło do nich ponad 1000 salonów Top Press i saloników Kolporter. Spółka nieustannie pracuje nad rozszerzeniem listy miejsc dystrybucji.

Na świecie paysafecard jest dostępne w ponad 500 000 punktach w 43 krajach. Tylko w 2015 roku firma paysafecard sprzedała kody PIN o wartości 2,7 mld dolarów. Miesięcznie z zalet płynących z internetowych przedpłaconych rozwiązań płatniczych korzysta 2,5 mln. Wyniki osiągnięte przez paysafecard to przede wszystkim efekt działalności w sieci mężczyzn. Jak wynika z badań panowie wydają miesięcznie ponad 60% więcej niż kobiety – w ciągu roku 2 115 EUR.

Metoda płatności paysafecard jest udostępniana przez takie marki jak Spotify, Deutsche Telekom czy Ubisoft. paysafecard wspiera również największą i najstarszą międzynarodową ligę gier komputerowych ESL. Dodatkowo, dzięki współpracy z Sony Network Entertainment Europe, możliwe jest wybieranie paysafecard jako metody płatności zarówno w PlayStation®Store na komputerach, tabletach i smartfonach, jak i na PlayStation®4.



tagi: paysafecard , badania , gotówka , płatności ,