Reportaże

Lekcja kulinarnych inspiracji z Kamis

Czwartek, 17 września 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 09/115. Wrzesień 2015
Kamis zachęca do powiększenia koszyka zakupowego! 1 września ruszyła promocja konsumencka pod hasłem „Powrót do szkoły”. Będzie trwała 3 miesiące. Przedstawiciele handlowi Kamis odwiedzili sklepy w całej Polsce w celu wprowadzenia akcji na półki.
Silna komunikacja w TV, aktywności w sklepach oraz doskonała widoczność produktów na półkach – takie działania budują trwałą relację marki z konsumentami, a także zwiększają sprzedaż danej kategorii. To cele, jakie postawiła sobie firma McCormick Polska. Co na to detaliści?

Okiem Kupca

„To już kolejna akcja promocyjna, którą marka Kamis przeprowadza w naszym sklepie. Każda do tej pory zwieńczona była sukcesem, więc i w tym wypadku będzie podobnie” – mówi Anna Woszczyk, Z-ca Kierownika Sklepu Lewiatan przy ul. Puławskiej 28 w Warce.
Nowa akcja konsumencka silnie oddziałuje na klientów i wzbudza zainteresowanie. Odnotowywane są wzrosty sprzedaży produktów objętych promocją, często klient zamiast kupić 2 czy 3 przyprawy, decyduje się na zrobienie zapasu. Wiadomo, że tego typu asortymentu w kuchni nigdy za wiele. Istotnym czynnikiem jest także wsparcie reklamowe w mediach.
Jak przyznaje pani Anna, dużym plusem akcji „Lekcja kulinarnych inspiracji Kamis” jest to, że nagroda jest gwarantowana. Konsument nie musi wysyłać dowodów zakupu, a atrakcyjny upominek odbiera się bezpośrednio w saloniku Kolportera.

Silne wsparcie sprzedaży

Kampania rozpoczęła się 1 września. Około 2 tygodnie wcześniej przedstawiciele handlowi McCormick rozpoczęli przygotowania w sklepach w całej Polsce. „Wprowadziliśmy na półki asortyment oznaczony brandem promocji, dodatkowo pojawiły się wobblery, owijki paletowe, standy z komunikacją promocyjną, a także plakaty informujące o kampanii” – mówi Radosław Wasilewski, Przedstawiciel Handlowy McCormick Polska.
Promocją objęte są 22 topowe produkty Kamis – 17 przypraw i 5 musztard. Jak dodaje Adam Zieliński, Rejonowy Kierownik Sprzedaży, cała kampania jest bardzo dobrze zorganizowana marketingowo – informacja w mediach i na plakatach prowadzi klienta do sklepu, tam bezpośrednio do danej półki oznaczonej logiem promocji, gdzie produkty są mocno wyróżnione. „Z doświadczenia wiem, że tego typu działania zachęcają klientów do zwiększenia koszyka zakupowego w danej kategorii. Dlatego też zachęcamy do zakupu produktów Kamis. Najlepsza marka plus silne wsparcie sprzedaży i wyjście bezpośrednio w stronę klienta – to gwarancja sukcesu kampanii” – dodaje Adam Zieliński.

Współpraca z handlem na najwyższym poziomie

Radosław Wasilewski od kilku lat współpracuje ze sklepem Lewiatan w Warce. „To bardzo solidny i odpowiedzialny człowiek. Współpraca z nim układa się bardzo pozytywnie, ponieważ Radek w pełni wywiązuje się ze swoich obowiązków. Samo wprowadzenie kampanii do sklepu przebiegło bardzo sprawnie. Rozkleił przed wejściem do sklepu plakaty promocyjne, wprowadził standy, odpowiednio ułożył produkty i dodatkowe materiały POS. Wszystko było dopięte na ostatni guzik” – opowiada pani Woszczyk. Jak podkreśla detalistka, niezwykle ważną cechą przedstawiciela handlowego jest także to, że pozostawia po sobie porządek i wszystkie zmiany wprowadza skrupulatnie. „Nie musimy po nim poprawiać, mamy duże zaufanie do Radka, ponieważ zawsze wszystko jest dopilnowane. To znacznie usprawnia pracę sklepu” – dodaje pani Woszczyk.
Staram się zawsze jak najlepiej wykonywać powierzone mi zadania. Za mojej kadencji jest to już 6 promocja konsumencka organizowana w sklepie w Warce. W każdym przypadku obecność Kamis na półce sygnalizowana była mocniej. Korzyść odnosił klient, który otrzymywał atrakcyjną nagrodę. Z drugiej strony były wzrosty sprzedaży, dzięki którym zadowolony był detalista i firma McCormick Polska” – podsumowuje Radosław Wasilewski.

Kamis – specjalista od promocji

Marka Kamis jest jedną z najaktywniejszych marek w kategorii. Podczas tegorocznej gali Impactor – przedsięwzięciu organizowanym przy współpracy z Centrum im. Adama Smitha, gdzie nagradza się niebagatelne pomysły, znakomitą realizację i najwyższą jakość wykonania – promocja konsumencka Kamis „Zatrzymaj smak wyjątkowych chwil” została okrzyknięta Projektem Roku w kategorii Konkurs Promocyjny. To, jak przyznają przedstawiciele McCormick Polska, ogromny sukces, który będzie inspiracją przy kolejnych przedsięwzięciach.

Monika Dawiec

tagi: Kamis, kulinarne lekcje, promocja konsumencka, powrót do szkoły,