Wiadomości

Grupa Hochland zadowolona ze wzrostu sprzedaży sera

Piątek, 17 kwietnia 2015
Wzrosła wartość sprzedaży i obrotów – Hochland obronił swoją pozycję rynkową w Niemczech, Rosji, Polsce i Rumunii. Grupa Hochland osiągnęła w roku 2014 obrót rzędu 1,28 miliarda €, co oznacza wzrost o prawie 7%. Sprzedaż ilościowo wyniosła 289 000 ton sera, czyli 13 000 ton więcej niż w roku ubiegłym.
Marka Hochland obroniła, a nawet zwiększyła swoje udziały na największych rynkach sprzedaży: w Niemczech, Rosji, Polsce i Rumunii. Do wzrostu znacznie przyczynił się oddział firmy Hochland Rosja. Spółka Hochland Rosja znacznie zwiększyła sprzedaż i obroty w zakresie produktów markowych oraz Food Service. Sprzedaż markowa w Niemczech utrzymywała się na stabilnym poziomie. Szczególnie dobrze rozwija się sprzedaż marki Grünländer. Wartość obrotu produktami markowymi w Polsce wzrosła o 3%. Zgodnie z wynikami Instytutu Badań Rynkowych Brand Asset Valuator marka Hochland jest w Polsce najlepiej znaną marką sera. Marka Hochland rosła w Rumunii szybciej niż rynek. Spółka Hochland Natec GmbH odnotowała skokowy wzrost zysków: producent maszyn osiągnął najwyższe obroty i najlepsze wyniki w swojej 40-letniej historii firmy.
Wydatki reklamowe w grupie Hochland osiągnęły 31 milionów € i były o 2,5 miliona € niższe niż w roku poprzednim. Inwestycje w środki trwałe wyniosły 29 milionów €, czyli 3,6 miliona € więcej niż w roku 2013.

tagi: Grupa Hochland , sery , wzrost , sprzedaż ,