Galeria Foto/Video - zagranica

Targi spożywcze SIAL Paryż 2014 – tak było!

Środa, 29 października 2014 Autor: Kasia Ogonowska,
W dniach 19-23 października 2014 w Paryżu odbyły się jedne z największych i najbardziej prestiżowych targów rolno-spożywczych na świecie - SIAL Paris 2014. Magazyn Food from Poland - anglojęzyczny magazyn specjalistów branży FMCG - każdego dnia dostępny był dla wszystkich zwiedzających i wystawców, będąc najlepszym - skondensowanym źródłem informacji o polskich firmach uczestniczących w imprezie oraz o polskim rynku spożywczym.

Podczas targów SIAL Paryż 2014 swoje najnowsze produkty zaprezentowało ponad 6 tysięcy wystawców ze 106 krajów, a producentów odwiedziło 136 tysięcy osób z 200 państw. Program targów obejmował liczne konferencje oraz debaty. Każda edycja SIAL Paryż to doskonała sposobność do nawiązania kontaktów biznesowych z przedstawicielami całego świata. Podczas wydarzenia, już tradycyjnie nie zabrakło również redakcji magazynu Food from Poland. Najnowszy numer pisma dostępny był na stoisku wydawnictwa oraz w bezpłatnej dystrybucji we wszystkich halach SIAL Paryż 2014.

W promocji i nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych polskim firmom pomagały między innymi Agencja Rynku Rolnego, Związek Polskie Mięso, a także Krajowa Rada Drobiarstwa, wraz z którymi przedsiębiorcy branży spożywczej mieli okazję pokazać się wśród największych graczy z tego sektora.

- "Narodowe wyspy służą nie tylko promocji gospodarczej i prezentacji Polski, ale przede wszystkim potencjału produkcyjnego i różnorodności polskich specjalności żywnościowych wytwarzanych przez indywidualnych przedsiębiorców – uczestników stoiska narodowego. Dzięki naszej współpracy z indywidualnymi przedsiębiorcami oraz organizacjami branżowymi stoiska są większe, usytuowane w jednym miejscu, z większym rozmachem przygotowujemy też działania towarzyszące – pokazy kulinarne, seminaria, spotkania biznesowe czy konferencje prasowe” – powiedziała Agnieszka Rembisz, dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Agencji Rynku Rolnego.

Związek Polskie Mięso wraz z Krajową Radą Drobiarstwa – Izbą Gospodarczą byli współorganizatorami pełnej atrakcji mięsnej wyspy ,,Polish meat and Poultry”. Sercem stoiska była kuchnia, która pod okiem szefa kuchni Artura Moroza serwowała dania z polskiego mięsa. Na powierzchni blisko 250-metrowej skupiało ono 3 organizacje branżowe oraz największych polskich producentów i eksporterów mięsa oraz drobiu. Dodatkowo w dniu 21 października na stoisku pn. „Polish Meat and Poultry”, tuż po zakończeniu dnia targowego, odbył się uroczysty Bankiet Promocyjny Polskiej Branży Drobiarskiej. Goszczono na nim ponad 100 przedstawicieli władz, mediów, kontrahentów, producentów oraz członków organizacji będących współgospodarzami wspólnego stoiska, a także reprezentantów właściwych Funduszy Promocji. Gośćmi Honorowymi imprezy byli Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Pan Tadeusz Nalewajk oraz Prezes Agencji Rynku Rolnego, Pan Radosław Szatkowski.


tagi: sial paris, targi, spożywka, francja, ,